A kormány az elkövetkező években minden nagyvárost bekapcsol a gyorsforgalmi úthálózat vérkeringésébe, az ehhez szükséges források rendelkezésre állnak és a döntések megszülettek
A kormány az elkövetkező években minden nagyvárost bekapcsol a gyorsforgalmi úthálózat vérkeringésébe, az ehhez szükséges források rendelkezésre állnak és a döntések megszülettek - jelentette ki Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára a 445-ös főút Kecskemétet észak felől elkerülő szakaszának hétfői átadásán.
Az érintett térségek infrastruktúrájának fejlesztésével az ország keleti, déli és északi nagyvárosai számára is lehetőséget kíván teremteni a kormány olyan nagy munkahelyteremtő beruházások letelepítésére, amilyenek eddig zömében Nyugat-Magyarországon valósultak meg - tette hozzá.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arról beszélt, hogy Kecskemét és térsége úgy fejlődik, ahogy az ország sok más területe szeretne. Ebben a fejlődésben meghatározó szerepe van a közlekedési infrastruktúra korszerűsítésének, megújításának. Felhívta a figyelmet arra is, hogy az uniós támogatások mellé "bőségesen tenni kell magyar adóforintokat" ahhoz, hogy ez a munka megfelelő ütemben haladjon. A hazai pénz ebből eddig elérte a 750 milliárd forintot, és 2020-ig várhatóan meghaladja majd az 1000 milliárdot - hangsúlyozta. Emlékeztetett: az elmúlt öt évben 40 helyen, összesen 250 kilométeren épült elkerülő út és továbbiak átadása várható az év hátralévő hónapjaiban. Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét fideszes polgármestere köszöntőjében kiemelte: a város elmúlt 30 éves "alázatos és szorgalmas munkájával, illetve az elmúlt 8 évben megvalósult lendületes gazdaságfejlesztésével" megdolgozott az elkerülő út lehetőségéért, amely nemcsak a város, de a térség életében is jelentős előrelépés.
Rámutatott: Kecskemét úthálózatát még 60 ezres lélekszámra tervezték és építették, miközben ma több mint 112 ezren élnek itt és közel 300 ezer ember veszi naponta igénybe a város szolgáltatásait. Az elkerülő út napi 18 ezer jármű terhelésétől szabadítja meg a települést.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója elmondta: a 10,3 kilométer hosszú új, kétsávos útszakasz kivitelezése 13,5 milliárd forintba került és mintegy 10 kilométerrel rövidíti le, és 10-15 perccel gyorsítja a főváros és Békéscsaba, illetve a 44-es számú főút elérését. A beruházás részeként hat híd épült, két külön szintű és két szintbeli kereszteződést, valamint három körforgalmat is kialakítottak.
A barokk épületegyüttes szépségei mellett az újonnan épített szállásokat és a rekonstruált Tisza-kriptát is megmutatjuk a geszti Tisza-kastélyról készített fotóriportunkban.
Az EuroGenerál és a Penta Industry kivitelezésében a három borászati központ mellett egy kutatóközpont is létrejött a Hegyalján.