A beruházás rendbe tette a fővárosba vezető 31-es út és a járási központ elérhetőségét Tápióbicskéről.
Átadták a Tápióbicske és Nagykáta közötti 6,7 kilométeres felújított útszakaszt, a 3115-ös bekötőút kivitelezője a HE-DO Kft. volt.
A mintegy 300 milliós beruházás átadóján Tasó László, az NFM államtitkára a térséget érintő fejlesztésekről azt mondta, 2017-ben folytatódik a 31-es főút felújítása. Ez a főút Füzesabonynál a 33-as főútból leágazva, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyén áthaladva számos kistelepülést, valamint Jászberényt, Jászapátit és Nagykátát köti össze a fővárossal.
A politikus jelezte, fontos, hogy az ország valamennyi járási központja biztonságosan megközelíthetővé váljék, ezért kiiktatják a veszélyes csomópontokat. Tasó László arra is kitért, a kedden lezárult fejlesztés része a Magyar Közút 69 milliárd forintos útfelújítási programjának, amely az ország 144 pontján zajlik.
Kanyó Sándor, Tápióbicske (független) polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a beruházás megvalósítása révén gyorsabbá és biztonságosabbá válik a község lakói számára a járási központ, Nagykáta megközelítése.
Czerván György a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője elmondta: a felújítás azért nem kaphatott uniós forrást, mert Pest megye, a Közép-magyarországi régió részeként nem jogosult ilyenre. Emlékeztetett, a kormány korábbi döntése szerint 2021-től Pest megye leválhat a fővárosról. Addig is egy 80 milliárd forintos alapot különítettek el a Pest megyei fejlesztések finanszírozására.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.