A beruházás rendbe tette a fővárosba vezető 31-es út és a járási központ elérhetőségét Tápióbicskéről.
Átadták a Tápióbicske és Nagykáta közötti 6,7 kilométeres felújított útszakaszt, a 3115-ös bekötőút kivitelezője a HE-DO Kft. volt.
A mintegy 300 milliós beruházás átadóján Tasó László, az NFM államtitkára a térséget érintő fejlesztésekről azt mondta, 2017-ben folytatódik a 31-es főút felújítása. Ez a főút Füzesabonynál a 33-as főútból leágazva, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyén áthaladva számos kistelepülést, valamint Jászberényt, Jászapátit és Nagykátát köti össze a fővárossal.
A politikus jelezte, fontos, hogy az ország valamennyi járási központja biztonságosan megközelíthetővé váljék, ezért kiiktatják a veszélyes csomópontokat. Tasó László arra is kitért, a kedden lezárult fejlesztés része a Magyar Közút 69 milliárd forintos útfelújítási programjának, amely az ország 144 pontján zajlik.
Kanyó Sándor, Tápióbicske (független) polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a beruházás megvalósítása révén gyorsabbá és biztonságosabbá válik a község lakói számára a járási központ, Nagykáta megközelítése.
Czerván György a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője elmondta: a felújítás azért nem kaphatott uniós forrást, mert Pest megye, a Közép-magyarországi régió részeként nem jogosult ilyenre. Emlékeztetett, a kormány korábbi döntése szerint 2021-től Pest megye leválhat a fővárosról. Addig is egy 80 milliárd forintos alapot különítettek el a Pest megyei fejlesztések finanszírozására.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.