Jelentős környezetvédelmi beruházásba kezd a Duna-Dráva a porkibocsátás minimalizálása érdekében.
A váci gyárban 2016 nyara és 2018 áprilisa között megvalósuló fejlesztés során
A beruházás már a 2020-as emissziós előírásokat is bőven meghaladó környezetbarát cementgyártást tesz majd lehetővé.
Szarkándi János, a Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) elnök-vezérigazgatója elmondta: 2008-ban hasonló modernizációs beruházást hajtottak végre a Beremendi Cementgyárban, 90 százalékkal csökkentve a porkibocsátást. A tulajdonosi támogatásból megvalósuló környezetvédelmi fejlesztés célja, hogy a váci gyár is hasonlóan alacsony kibocsátással működhessen, megerősítve ezzel a DDC térségben betöltött szerepét. „Ezáltal további évtizedekre tudunk stabil munkahelyet biztosítani az itt élőknek” - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A Duna-Dráva Cement Kft. cementet, transzportbetont, valamint kavics és beton-adalékanyag termékeket állít elő, szolgáltatásai a betontechnológia teljes spektrumára kiterjednek. Cement, beton és kavics üzletágai, valamint a Beton Technológia Centrum Kft. összesen közel 500 alkalmazottat foglalkoztatnak. Éves konszolidált árbevétele 2014-ben meghaladta a 39 milliárd forintot.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.