Bács-Kiskun megye székhelye a vidéki városok között kivételes, ingatlanpiaca még a válság évei alatt sem torpant meg. A kilátások tovább javultak, egyre több új lakás építése várható.
Ahogy a város gazdaságát, úgy ingatlanpiacát is döntően befolyásolja a Mercedes jelenléte, a cég legújabb beruházásához szükséges 2500 főnyi új munkaerő további élénkülést hoz a kecskeméti ingatlanpiacnak. Ráadásul a kormány kiemelt figyelmet fordít a városra, melynek köszönhetően 100 milliárdos fejlesztés keretében kiépítik az Egyetemi Várost és egy kutatóközpontot, fejlesztik a polgári repülőteret és az infrastruktúrát.
Balla Ákos, a Balla Ingatlanirodák tulajdonos-ügyvezetője úgy véli, hogy ezen beruházások és fejlesztések révén az ingatlanbefektetést keresők számára országosan is kiemelt célponttá válhat Kecskemét. Az ingatlanok értékállóságát a város és gazdaságának fejlődése középtávon mindenképpen garantálja, ugyanakkor a bérleti piacban már rövidtávon is komoly lehetőségek rejlenek a dinamikusan bővülő keresletnek köszönhetően. Jelenleg az ingatlanárak még elmaradnak az átlagos budapesti árszinttől, azonban a bérleti díjak lassan felzárkóznak.
Az új építésű lakások drágulása jelentősebb lesz
Az ingatlanárak prognosztizálható emelkedése során az új építésű, jó fekvésű, hosszabb távon is forgalomképes lakások drágulása nagyobb mértékű lehet, mint a használt ingatlanoké, s Balla Ákos az új építésű projektek számának növekedésére számít.
Jó példa az Arborétum Lakópark, ahol már a harmadik, befejező ütem építése zajlik. Mivel futó projektről van szó, könnyen meg lehet ítélni, hogy a korábban átadott lakások mennyire tartják értéküket, milyen magas a lakások minősége és milyen életminőséget kínálnak az ott lakóknak, illetve felmerültek-e problémák a használat első néhány éve során.
Az ilyen, régebb óta futó projekteknél ráadásul korábban meghatározták az árakat, így ezek alacsonyabbak, mint a most induló beruházásoknál. Hiszen nem csak a várható folyamatos ingatlanár-emelkedés játszik közre, hanem az is, hogy a most induló kivitelezéseknél már a telekárak is magasabbak, ami könnyen túlárazottá tehet egy nem kellő körültekintéssel előkészített projektet.
Érdemes tehát még időben lépni az itt élőknek vagy a befektetésben gondolkodóknak, de csak alapos megfontolás után, olyan lokációkban és beruházásoknál, melyek már bizonyították értékállóságukat.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.