A mintegy 300 milliárd forintos beruházásban a német cég meglévő gyára mellé épül három új üzemcsarnok.
A hírt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be pénteken egy budapesti sajtótájékoztatón.
A politikus elmondta, az 1 milliárd eurós beruházással felépülő gyárban évi 150 ezer autót gyárthatnak. A fejlesztés 2500 új munkahelyet jelent, a beruházáshoz a magyar kormány 12,9 milliárd forintos támogatást ajánlott fel.
Az alternatív meghajtású modellek gyártása is beindul
A Daimler sajtóközleményéből kiderült: az új gyár első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz. „Az évtized végéig 1 milliárd euró értékű beruházást tervezünk a kecskeméti telephelyen” - nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
Rugalmasan változtatható termelési folyamatok
A kecskeméti második gyár karosszéria-, felületkezelő - és összeszerelő üzemből, és egy ipari parkból áll majd. Az ipar 4.0 követelményeinek megfelelően egy olyan gyár épül, amelynek termelési folyamatai egyszerűen változtathatóak. Mindez hatékonyabb termelést, a munkavállalók számára pedig ergonomikusabb munkakörülményeket jelent.
„A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező hatékony gyártási egység létesül, ahol a rugalmas termelési rendszerben különböző jármű-architektúrájú és meghajtású modellek gurulnak majd le a szalagról. Ezzel termelési kapacitásaink megnőnek, és mindemellett a piaci igényekre is gyorsan tudunk reagálni” - fűzte hozzá Markus Schäfer.
Az előkészületek még az idei év folyamán megkezdődnek, a termelés elindulása az évtized végére várható. Szijjártó Péter hangsúlyozta: „A beruházás annak bizonyítéka, hogy a kormánynak érdemes volt egy olyan gazdaságpolitikába belevágnia, melynek célja, hogy Magyarország a magas hozzáadott értékű tevékenységek európai központja legyen.”
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.