A mintegy 300 milliárd forintos beruházásban a német cég meglévő gyára mellé épül három új üzemcsarnok.
A hírt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be pénteken egy budapesti sajtótájékoztatón.
A politikus elmondta, az 1 milliárd eurós beruházással felépülő gyárban évi 150 ezer autót gyárthatnak. A fejlesztés 2500 új munkahelyet jelent, a beruházáshoz a magyar kormány 12,9 milliárd forintos támogatást ajánlott fel.
Az alternatív meghajtású modellek gyártása is beindul
A Daimler sajtóközleményéből kiderült: az új gyár első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz. „Az évtized végéig 1 milliárd euró értékű beruházást tervezünk a kecskeméti telephelyen” - nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
Rugalmasan változtatható termelési folyamatok
A kecskeméti második gyár karosszéria-, felületkezelő - és összeszerelő üzemből, és egy ipari parkból áll majd. Az ipar 4.0 követelményeinek megfelelően egy olyan gyár épül, amelynek termelési folyamatai egyszerűen változtathatóak. Mindez hatékonyabb termelést, a munkavállalók számára pedig ergonomikusabb munkakörülményeket jelent.
„A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező hatékony gyártási egység létesül, ahol a rugalmas termelési rendszerben különböző jármű-architektúrájú és meghajtású modellek gurulnak majd le a szalagról. Ezzel termelési kapacitásaink megnőnek, és mindemellett a piaci igényekre is gyorsan tudunk reagálni” - fűzte hozzá Markus Schäfer.
Az előkészületek még az idei év folyamán megkezdődnek, a termelés elindulása az évtized végére várható. Szijjártó Péter hangsúlyozta: „A beruházás annak bizonyítéka, hogy a kormánynak érdemes volt egy olyan gazdaságpolitikába belevágnia, melynek célja, hogy Magyarország a magas hozzáadott értékű tevékenységek európai központja legyen.”
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.