Szeptember 15-ig fejezi be a Duna Aszfalt Kft. a hatvani kerékpárút javítását - írta az MTI-nek pénteken eljutott közleményében a tiszakécskei székhelyű mélyépítő cég innovációs főmérnöke és szóvivője.
Lehel Zoltán felidézte: a „Kalandozzunk kerékpárral a Zagyva-folyó mentén” elnevezésű, összesen bruttó 1,139 milliárd forintból megvalósult fejlesztés öt részprojektből állt. Ebből a Duna-Aszfalt Kft. és a Tief-Terra Kft. a Hatvan és Boldog közötti 7,5 kilométeres kerékpárutat építette meg nettó 300,2 millió forintból.
A Duna-Aszfalt a hatvani önkormányzattal kötött nettó 165,828 millió forintos szerződés alapján az út hatvani szakaszát, míg a Tief-Terra nettó 134,363 millió forintból a boldogi útszakaszt építette meg.
A szóvivő közlése szerint a kerékpárút garanciális időszakon belüli meghibásodásaira a megrendelő hatvani önkormányzat, a mérnök-műszaki ellenőr, a tervező és a kivitelező közösen keresett megoldást, független szakértő bevonásával. A közösen meghatározott javítási technológia alapján a Duna Aszfalt megkezdte a javítási munkálatokat, amelyeket a tervnek megfelelően szeptember 15-ig végez el.
Lehel Zoltán kifejtette továbbá: cégük függetlenül a kivitelezésen belüli százalékos aránytól a teljes, 7,5 kilométeres szakasz javításáért jót áll.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.