Szeptember 15-ig fejezi be a Duna Aszfalt Kft. a hatvani kerékpárút javítását - írta az MTI-nek pénteken eljutott közleményében a tiszakécskei székhelyű mélyépítő cég innovációs főmérnöke és szóvivője.
Lehel Zoltán felidézte: a „Kalandozzunk kerékpárral a Zagyva-folyó mentén” elnevezésű, összesen bruttó 1,139 milliárd forintból megvalósult fejlesztés öt részprojektből állt. Ebből a Duna-Aszfalt Kft. és a Tief-Terra Kft. a Hatvan és Boldog közötti 7,5 kilométeres kerékpárutat építette meg nettó 300,2 millió forintból.
A Duna-Aszfalt a hatvani önkormányzattal kötött nettó 165,828 millió forintos szerződés alapján az út hatvani szakaszát, míg a Tief-Terra nettó 134,363 millió forintból a boldogi útszakaszt építette meg.
A szóvivő közlése szerint a kerékpárút garanciális időszakon belüli meghibásodásaira a megrendelő hatvani önkormányzat, a mérnök-műszaki ellenőr, a tervező és a kivitelező közösen keresett megoldást, független szakértő bevonásával. A közösen meghatározott javítási technológia alapján a Duna Aszfalt megkezdte a javítási munkálatokat, amelyeket a tervnek megfelelően szeptember 15-ig végez el.
Lehel Zoltán kifejtette továbbá: cégük függetlenül a kivitelezésen belüli százalékos aránytól a teljes, 7,5 kilométeres szakasz javításáért jót áll.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.