Szeptember 15-ig fejezi be a Duna Aszfalt Kft. a hatvani kerékpárút javítását - írta az MTI-nek pénteken eljutott közleményében a tiszakécskei székhelyű mélyépítő cég innovációs főmérnöke és szóvivője.
Lehel Zoltán felidézte: a „Kalandozzunk kerékpárral a Zagyva-folyó mentén” elnevezésű, összesen bruttó 1,139 milliárd forintból megvalósult fejlesztés öt részprojektből állt. Ebből a Duna-Aszfalt Kft. és a Tief-Terra Kft. a Hatvan és Boldog közötti 7,5 kilométeres kerékpárutat építette meg nettó 300,2 millió forintból.
A Duna-Aszfalt a hatvani önkormányzattal kötött nettó 165,828 millió forintos szerződés alapján az út hatvani szakaszát, míg a Tief-Terra nettó 134,363 millió forintból a boldogi útszakaszt építette meg.
A szóvivő közlése szerint a kerékpárút garanciális időszakon belüli meghibásodásaira a megrendelő hatvani önkormányzat, a mérnök-műszaki ellenőr, a tervező és a kivitelező közösen keresett megoldást, független szakértő bevonásával. A közösen meghatározott javítási technológia alapján a Duna Aszfalt megkezdte a javítási munkálatokat, amelyeket a tervnek megfelelően szeptember 15-ig végez el.
Lehel Zoltán kifejtette továbbá: cégük függetlenül a kivitelezésen belüli százalékos aránytól a teljes, 7,5 kilométeres szakasz javításáért jót áll.
Levonultak a munkagépek az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszáról, amelyet töltésszakadás miatt kellett 2024 februárjában lezárni. A szaktárca kedden délután azt közölte, hogy a tervek szerint szerdától ismét korlátozások nélkül megindulhat a forgalom az autópálya említett szakaszán.
Egy erőmű életciklusának minden pillanatában pontosan tudni kell, milyen műszaki jellemzőkkel rendelkező komponensek működnek. Így összegzi a jobbára láthatatlan, de nélkülözhetetlen konfigurációkezelés esszenciáját Kelemen Róbert. A Paks II. Zrt. Generáltervezési és Műszaki Dokumentációkezelési Osztályának vezetője kiemeli: ez nem adminisztráció, hanem biztonsági garancia.