A segédanyaggyártó a felújítási piac felfutásáról számolt be, aminek köszönhetően az árbevétele felülmúlja az idei terveket. A szakemberhiányt nyomasztónak érzi a cég, ugyanakkor pozitív fordulatot is lát.
Közel 6 százalékkal nőtt a Mapei Kft. árbevétele a harmadik negyedévben. Az építőipari segédanyagokat gyártó és forgalmazó vállalat sajtóközleményéből kiderült, a növekedést a felújítási piac felfutása táplálta, vélhetően részben a CSOK hatására.
„A várakozásaink szerint a vállalat egész éves eredménye jobb lesz a tervezettnél” - vélekedett Markovich Béla, az olasz társaság magyarországi ügyvezetője. „Bár az év végére a lakásépítések növekedése várhatóan kissé lassulni fog, az állami és EU-s finanszírozású projektek lassan elindulnak, így némileg javulni fog az építőipari teljesítmény.”
A közlemény a szakemberhiányra is kitért, a Mapei információi szerint egyre gyakrabban fordul elő, hogy munkákat azért nem tudnak időben elindítani mert a szakemberek le vannak terhelve.
„Sajnos a probléma egyre nyomasztóbb” – fogalmazott az ÉVOSZ elnökségi tagja. „A generál kivitelezők arról számolnak be, hogy nagyon nehezen találnak munkaerőt, alvállalkozót. Pedig már igen komoly, akár 300 ezer Ft nettó bért is hajlandók kifizetni, de sokszor még ez is kevés" - számolt be tapasztalatairól Markovich Béla a Mapei. „Az viszont mindenképpen jó hír, egyre többször fordul elő, hogy külföldről térnek haza szakmunkások, akiknek a felzárkozó hazai építőipari bérek mellett már nem éri meg hónapokig távol lenni a családtól.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.