2025.12.15, Hétfő
Pályakarbantartással készítették fel a Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonalat az új menetrendre
Fotók: Hegyi Zsolt / Facebook

Pályakarbantartással készítették fel a Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonalat az új menetrendre

Hegyi Zsolt / Facebook

2025.12.15. 11:14 - Kolinek Nóra

A MÁV Zrt. az elmúlt hetekben célzott beavatkozásokkal szüntette meg a menetrendszerűséget veszélyeztető lassújeleket a Hatvan–Somoskőújfalu közötti vasútvonalon, megalapozva az órás ütemű közlekedés bevezetését.

hirdetés

Még a téli menetrendváltás életbe lépése előtt rendbe tették a 81-es vonalat, így sűrűbbé vált a közlekedés a Hatvan–Somoskőújfalu vonalon, immár egész nap, órás ütemben indultak a vonatok - közölte a MÁV Zrt. vezérigazgatója 2025. december 15-én közösségi oldalán.

Hegyi Zsolt azt írta: „nyár óta egymást követték a lassújelek a Zagyva völgyében futó, nem villamosított fővonalon. A menetrendszerűség kritikus mértékben romlott, a késések mindennapossá váltak, így egyértelmű volt, hogy a decemberi menetrendváltáskor bevezetett új struktúra a meglévő pályaparaméterek mellett nem lett volna fenntartható.”

Fotók: Hegyi Zsolt / Facebook

A legkritikusabb hibák megszüntetésére fókuszáltak

Ismertetése szerint az elmúlt hetekben megfeszített munkával a legkritikusabb, lassújeleket okozó hibák megszüntetésére fókuszálva készítették fel a 81-es vonalat a menetrendváltásra.

A menetrendszerűség javítása érdekében a késések szempontjából leginkább érintett Hatvan-Pásztó vonalszakaszon pályakarbantartási munkákat végeztek, amelyek eredményeként összesen mintegy ötezer méter hosszon szűntek meg a lassújelek.

Éjszakai munkák a Pásztó–Somoskőújfalu szakaszon

A munkák a jövő héten a Pásztó-Somoskőújfalu szakaszon is folytatódnak, további mintegy 3400 méteren, éjszakai munkavégzéssel, a vonatközlekedés zavarása nélkül.

Közölte azt is: Szurdokpüspöki állomáson és Lőrinci megállóhelyen új peron létesült, javítva ezzel az utasok komfortérzetét, utóbbi helyen tavasszal a peronon további komfortjavító beavatkozásokat terveznek. Ezen kívül használhatóvá tették a Hatvan-Selyp közötti 2. vágányt is, így már azon is közlekedhetnek vonatok.

Nagy terhelésű és műszakilag összetett pályaszakasz

Hegyi Zsolt azt írta: mindez egy olyan vonalon zajlott, amely helyi személy- és teherforgalmat egyaránt kiszolgál, és ahol Salgótarján és Somoskőújfalu között az ország harmadik legmeredekebb normál nyomtávú vasútvonala üzemel. A kapcsolódó munkák során a 86-os (Vámosgyörk-Újszász) vonalon is több brigád dolgozott.

Ismertetése szerint a 81-es vonal munkáinak lezárását követően a gépeket a 86-os vonalra csoportosítják át, hogy ott is érdemi javulást érjenek el a menetrendszerű mellékvonali közlekedés biztosítása érdekében.

A cél egyértelmű volt: hogy az új menetrend ne csak papíron működjön, hanem a pályán is - emelte ki a vezérigazgató.

 

 

Galéria

Kötött pályaMÁVvasútfejlesztésvasútfelújításHatvan

Hírlevél

hirdetés