A Market mindössze 20 hónap alatt kivitelezte a kiemelkedő méretű létesítményt, ezzel teljessé vált a szaktudása az élelmiszeripari beruházások területén.
Magyarország egyik legnagyobb ipari beruházása utolsó szakaszához érkezett – adta hírül a Market Építő sajtóközleménye. A magyar tulajdonú magasépítő cég arról számolt be, hogy a 20 milliárd forint értékű vágóhíd próbaüzeme még ebben a hónapban elkezdődik. Az üzemszerű termelés 2017 első negyedévében indulhat el.
Az évente 1 millió sértés feldolgozására alkalmas, óriási méretű üzem kivitelezésének kihívásairól és a beruházó MCS Vágóhíd stratégiai céljairól ebben a riportunkban számoltunk be.
A vágóhíd építési munkálatai tavaly áprilisban kezdődtek el és mindössze 20 hónap alatt be is fejeződtek. A projekt hangsúlyos szegmense volt, hogy a legmodernebb technológiai elvárások minden szempontból előnyt élveztek a többi területtel szemben, ez számos esetben a már elkészült egységek átalakítását vonta maga után.
A mostani sajtóközleményben megszólaltatott Scheer Sándor egy sportversenyhez hasonlította a projektet: „A megmérettetés végén örömmel tudatosítjuk, hogy minden akadályt legyőztünk” – fogalmazott a Market vezérigazgatója. „Mindezen túl a mohácsi vágóhíd építkezési munkálatai során hatalmas előnyt jelentett az ipari szektorban szerzett komoly tapasztalatunk és a professzionális megközelítésünk. Az első három, kihívásokkal teli hónapot követően sikerült a tervezésnek megelőzni a kivitelezésen dolgozókat, így az már nem jelentett veszélyt az építési ütemezésre.”
Scheer Sándor zárásként azt hangsúlyozta, a Mohácson megszerzett tapasztalatainkkal és a korábbi referenciáikkal együtt teljessé vált a szaktudásuk az élelmiszeripari beruházások területén.
A fejlesztés második ciklusa várhatóan 2017 első negyedévében indul el, ebben az ütemben épül a vágóhidat kiszolgáló logisztikai- és csomagolóüzem.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.