A Felső-Tisza partján fekvő település térségében megerősítik és szilárd burkolattal látják el a töltést, megújulnak a folyószabályozási létesítmények.
Kihirdették az Országos Vízügyi Főigazgatóság beruházásában Tivadar térségét fejlesztő árvízvédelmi közbeszerzés eredményét. A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település közelében a jobb- és bal parti elsőrendű árvízvédelmi vonal komplex fejlesztését a Magyar Vakond Út és Építőipari Kft. végzi el. A tiszakécskei cég mellett a Colas Alterra Zrt., az A-Híd Zrt., a KÖTIVIÉP' Kft. és a Magyar Bau Holding Zrt. tett még ajánlatot.
A hirdetmény szerint a nettó 4,8 milliárd forint értékű beruházás célja a védvonalak mértékadó árvízszintre történő kiépítése, valamint terhelésük csökkentése.
A kivitelező feladata többek közt:
A projekt feltételezi a tivadari híd átépítését, a töltésfejlesztési munkákkal párhuzamosan. Amennyiben erre nem kerül sor, az árvízvédelmi szakasz védelmi tervébe be kell építeni a híd környéki szakasz árvízvédekezésének speciális feladatait.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.