Várhatóan újabb rekordot dönt a régió legnagyobb építőipari és otthonteremtési szakkiállítása, ahol hétközben szakmai programok zajlanak, hétvégén pedig az építkező-felújító nagyközönséget várják.
Április 5. és 9. között rendezik meg a Construma építőipari és otthonteremtési szakkiállítást Budapesten, a Hungexpo vásárközpontban. Jövő szerdától hat pavilonban több mint 20 ezer négyzetméteren 17 ország csaknem 700 kiállítója várja az érdeklődőket, a rendezvény programjai a honlapján érhetők el.
Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón kiemelte: a 36. Construmára minden eddiginél több látogatót várnak, legalább 60 ezer vendégre számítanak a szervezők. A vezérigazgató a Construmát a kelet-közép-európai régió legjelentősebb építőipari szakkiállításának nevezte.
Az első három napon szakmai programok zajlanak, középpontba állítva az ágazati munkaerő problémát, hétvégén pedig az építkező-felújító nagyközönséget várják. A Construma otthonteremtési kiállítási csokor az építőipar mellett a lakberendezés és a dizájn, a kerttervezés, kertépítés, és a fűtés, szellőztetés, klíma, megújuló energia témákból áll össze.
Szalai Levente a kiállítás igazgatója közölte: a látogatók 75 százaléka szakmai látogató. Idén vállalták a szakmák népszerűsítését, a tetőfedő, fűtésszerelő, kőműves, burkoló, vagy díszkertész szakmákban, szakoktatók szakiskolai és egyetemi csoportokat hoznak a kiállításra, akiknek külön programokat szerveznek.
Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai titkára arról számolt be, hogy a Magyar Díszkertészek Szövetségével közösen 200 négyzetméteres mintakertet építenek, ahol 600 kora tavasszal virágzó cserjét, 10-féle fát, és több mint 100 egynyári növényt mutatnak be.
A Construma idei partnerországa India, az ország két pavilonjában több mint 300 négyzetméteren jelenik meg. India mellett Ausztria, Csehország, Kína, és Taiwan is bemutatkozásra készül.
A kiállításon a Randstad humán erőforrás tanácsadó állásbörzét is szervez, ahol nem csak állásajánlatokkal, hanem tájékoztatással, előadásokkal is készülnek önéletrajzírás vagy állásinterjú témákban.
Mintegy félszáz, 1970 óta épített alállomáson dolgoznak majd.
Az ÉVOSZ Média Tagozata idei találkozóján az ágazati marketing legfrissebb eredményeinek és kihívásainak megosztása mellett a legfiatalabb érdeklődők megszólítása lesz a téma.