A ZÁÉV kivitelezésében elsőként a technikai épület jön létre a 40 milliárdos fejlesztés első ütemében.
A ZÁÉV elkezdte a zalaegerszegi tesztpálya első épületének kivitelezését. A több mint 40 milliárd forintos beruházás sajtóbejárásán kiderült, elsőként a 2000 négyzetméteres technikai épületet húzzák fel. A műhelyeknek helyet adó épületnek jelenleg az alapozása folyik. Az építkezést a ZÁÉV március végére fejezi be.
A technikai épület közelében egy 2200 négyzetméteres központi fogadóépület létesül, ennek kivitelezése hamarosan elindulhat, és tavaszra befejeződhet. A központi épület magában foglalja majd az objektum főbejáratát, valamint a publikus rendezvényekhez szükséges termeket és tereket.
A pálya területének pénteki sajtóbejárásán Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a pálya miniszteri biztosa felidézte, a beruházás várhatóan három év alatt készül el, az első ütem a jövő tavaszra zárul le.
Vigh László a pálya mélyépítési munkáira is kitért, melyeknek első ütemét már korábban elkezdte a Duna Aszfalt. A politikus elmondta, a járművek teszteléséhez már elkészült a 300 méter átmérőjű körpálya 80 centiméter mély kavicsalappal, amin 10 centiméteres aszfaltréteg van, de további két hasonló réteget kap még.
Az eseményen az emberi erőforrások minisztere is részt vett, Balog Zoltán úgy fogalmazott, a zalaegerszegi járműipari tesztpálya az ékes bizonyítéka annak, hogy „Magyarország nem egy összeszerelő üzem”, a tesztpálya egy szintlépés a magyar iparfejlesztésben.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.