Az elsőként kiírt pályázaton öt szempont alapján értékelték a hidakat, ebben az évben a Dunán épült hidak versenyeztek.
A tizedik születésnapját ünneplő Megyeri-híd nyerte az Év Hídja díjat, melyet a Közlekedési Kultúra Napján a budapesti MÜPÁ-ban vehetett át a projekt beruházója, tervezője és kezelője. A Magyar Közút által működtetett Megyeri-híd 2008-ban készült el a Céh Zrt. tervei alapján és a Hídépítő Zrt. kivitelezésében.
A Hidászokért Egyesület és a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata által alapított díjat először adták át, a tervek szerint minden évben egy-egy témakört ölel fel. Idén a jelöltek közé a Dunán létrejött hidak kerültek be, az idei téma apropóját az adta, hogy a folyón több meghatározó hídfejlesztés zajlik.
A pályázatból az is kiderült, a tíz idei jelöltet a Hidászokért Egyesülethez tartozó munkacsoport választotta ki. A hat Duna-hidat, illetve a négy Duna-ág-hidat a következő öt szempont szerint lehetett osztályozni a világhálón:
hídalak és erőjáték összhangja; arányosság; igényesség a részletekben; környezetbe illeszkedés; valamint a történeti jelentőség.
A Megyeri-híd az alábbi hidak közül bizonyult a legjobbnak:
A 2008-ban átadott Megyer-híd a budapesti M0-ás körgyűrű északi szakaszának meghatározó építménye, öt hídelemből áll.
A Hidászokért Egyesület tájékoztatója szerint tervezését soha nem látott érdeklődés és viták kisérték: 114 fő nyilvánított véleményt, 31 tagú társadalmi zsűri foglalt állást.
Ezek alapján hat változatból az egyik ferdekábeles megoldást választották. A Széchenyi-díjjal elismert alkotásról két könyv is íródott: „Az én hidam” és „Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezetének megvalósítása” című művek.
Az Év Hídja pályázaton elsőként győztes Megyeri-híd projektjének főszereplői a MÜPÁ-ban rendezett díjátadón Mosóczi László helyettes államtitkártól; Pisch Zsuzsannától, a Hidászokért Egyesület főtitkárától; valamint Bíró Józseftől a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozatának elnökétől vehették át. A Magyar Közút részéről Mikesz Csaba műszaki vezérigazgató helyettes, a Hídépítő részéről Magyar János műszaki igazgató, míg a Céh Zrt. részéről Hunyadi Mátyás főtervező vette át az elsimerő oklvelet.
A díjátadás mellett a győztes hídra emléktáblát is kihelyeznek.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.