Az elsőként kiírt pályázaton öt szempont alapján értékelték a hidakat, ebben az évben a Dunán épült hidak versenyeztek.
A tizedik születésnapját ünneplő Megyeri-híd nyerte az Év Hídja díjat, melyet a Közlekedési Kultúra Napján a budapesti MÜPÁ-ban vehetett át a projekt beruházója, tervezője és kezelője. A Magyar Közút által működtetett Megyeri-híd 2008-ban készült el a Céh Zrt. tervei alapján és a Hídépítő Zrt. kivitelezésében.
A Hidászokért Egyesület és a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata által alapított díjat először adták át, a tervek szerint minden évben egy-egy témakört ölel fel. Idén a jelöltek közé a Dunán létrejött hidak kerültek be, az idei téma apropóját az adta, hogy a folyón több meghatározó hídfejlesztés zajlik.
A pályázatból az is kiderült, a tíz idei jelöltet a Hidászokért Egyesülethez tartozó munkacsoport választotta ki. A hat Duna-hidat, illetve a négy Duna-ág-hidat a következő öt szempont szerint lehetett osztályozni a világhálón:
hídalak és erőjáték összhangja; arányosság; igényesség a részletekben; környezetbe illeszkedés; valamint a történeti jelentőség.
A Megyeri-híd az alábbi hidak közül bizonyult a legjobbnak:
A 2008-ban átadott Megyer-híd a budapesti M0-ás körgyűrű északi szakaszának meghatározó építménye, öt hídelemből áll.
A Hidászokért Egyesület tájékoztatója szerint tervezését soha nem látott érdeklődés és viták kisérték: 114 fő nyilvánított véleményt, 31 tagú társadalmi zsűri foglalt állást.
Ezek alapján hat változatból az egyik ferdekábeles megoldást választották. A Széchenyi-díjjal elismert alkotásról két könyv is íródott: „Az én hidam” és „Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezetének megvalósítása” című művek.
Az Év Hídja pályázaton elsőként győztes Megyeri-híd projektjének főszereplői a MÜPÁ-ban rendezett díjátadón Mosóczi László helyettes államtitkártól; Pisch Zsuzsannától, a Hidászokért Egyesület főtitkárától; valamint Bíró Józseftől a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozatának elnökétől vehették át. A Magyar Közút részéről Mikesz Csaba műszaki vezérigazgató helyettes, a Hídépítő részéről Magyar János műszaki igazgató, míg a Céh Zrt. részéről Hunyadi Mátyás főtervező vette át az elsimerő oklvelet.
A díjátadás mellett a győztes hídra emléktáblát is kihelyeznek.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.