A kétéves projekt után az üzem porkibocsátása a köbméterenkénti határérték harmadánál is alacsonyabbá vált.
Befejeződött a váci cementgyár 7 milliárd forintos korszerűsítése. A 2016 májusában indult beruházásnak köszönhetően javult az üzembiztonság és csökkent az üzem ökológiai lábnyoma.
A Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) közlése szerint a portalanítást végző elektrofilteres kemenceszűrőt hatékonyabb, zsákos filterre cserélték, így az üzem porkibocsátása a köbméterenkénti 20 milligrammos határérték harmadánál is alacsonyabb. Az új szűrőrendszer üzemzavar vagy áramkimaradás esetén sem engedi a porkibocsátást.
A korábbi beszámolók alapján mindezek mellett
A beruházás már a 2020-as emissziós előírásokat is bőven meghaladó környezetbarát cementgyártást tett lehetővé.
A DDC tíz éve hasonló modernizációs beruházást hajtott végre a beremendi cementgyárában, 90 százalékkal csökkentve a porkibocsátást. A tulajdonosi támogatásból megvalósult mostani fejlesztés célja az volt, hogy a váci gyár is hasonlóan alacsony kibocsátással működhessen.
A Duna-Dráva Cement Kft. 50-50 százalékos tulajdonosa két németországi székhelyű építőanyag-ipari társaság, a HeidelbergCement AG és a SCHWENK Zement KG. A mostani beruházás illeszkedik a HeidelbergCement Group fenntarthatósági törekvéséhez, mely stratégiai irányként szabta meg többek között az ökológiai lábnyom csökkentését.
A DDC cementet, transzportbetont, valamint kavics és beton-adalékanyag termékeket állít elő, cementtermékei 2015 óta viselik a Magyar és a Hazai Termék védjegyeket.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.