A Marcal-folyó és a Torna-patak fölött is lecserélik a régi hidat Veszprém megyében.
A vasúthálózati szűk keresztmetszetek megszüntetése érdekében hajt végre beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt köszbeszerzési értesítőjéből kiderül, a nyertes A-Híd Zrt. feladata a Hídrekonstrukciós program I/2. ütemének kivitelezése lesz.
A szerződéses értéke szerint nettó 820,99 millió forintos (vagyis bruttó 1,042 milliárdos) fejlesztésben zúzottkő felépítményű, normál nyomtávolságú vasúti pályák hídjainak rekonstrukcióját kell elvégezni.
A hirdetmény az alábbi három hidat jelöli meg a projektben.
Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok közé került. A híd- és kapcsolódó vasútépítési feladatok elvégzéséhez vágányzár tartása szükséges.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.