A Marcal-folyó és a Torna-patak fölött is lecserélik a régi hidat Veszprém megyében.
A vasúthálózati szűk keresztmetszetek megszüntetése érdekében hajt végre beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt köszbeszerzési értesítőjéből kiderül, a nyertes A-Híd Zrt. feladata a Hídrekonstrukciós program I/2. ütemének kivitelezése lesz.
A szerződéses értéke szerint nettó 820,99 millió forintos (vagyis bruttó 1,042 milliárdos) fejlesztésben zúzottkő felépítményű, normál nyomtávolságú vasúti pályák hídjainak rekonstrukcióját kell elvégezni.
A hirdetmény az alábbi három hidat jelöli meg a projektben.
Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok közé került. A híd- és kapcsolódó vasútépítési feladatok elvégzéséhez vágányzár tartása szükséges.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.