A Fiatal Mérnökök Fóruma azoknak a fiataloknak ad teret, akik be merik mutatni a munkájukat.
Kedden Budapesten tizenkettedik alkalommal rendezték meg a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA) szervezésében a Fiatal Mérnökök Fórumát. Köszöntőjében a szervezet igazgatója Veress Tibor emlékeztetett, a fórumnak minden évben négy díjazottja van. „Fontosnak tartjuk, hogy a szerepet vállaló fiatal mérnökök érezzék, Magyarországon érvényesülni tudnak, és van értelme az elmélyült szakmai munkának” – fogalmazott az igazgató.
A HAPA igazgatója a fórum céljáról is beszélt. „Tizenkét évvel ezelőtt azért hoztuk létre, hogy teret adjunk azoknak a fiataloknak, akik be merik mutatni a munkájukat.” A szavaiból az is kiderült, hogy a fórumon több fiatal előadó a Nemesdy Ervin diplomadíj pályázaton nyertes pályamunkáját mutatta be. Ugyanakkor a gyakorlati tevékenység is fókuszba került: más előadók ugyanis a munkatapasztalataik alapján mutattak be egy-egy figyelmet érdemlő témát.
Veress Tibor hozzátette, a rendezvény a munkáltatók számára is lehetőséget teremt arra, hogy a legtehetségesebb fiatalokról információt nyerjenek.
A vezető arra is kitért, hogy a fórum évről évre sikeres, és az idei már egy 120 fős részvételt tud felmutatni. Utalt a HAPA másik rendezvényére is, a jövő évben február 19. és 23. között rendezendő nemzetközi konferenciára: „Az itt díjat nyerő fiatalokat ott is fel fogjuk kérni az előadásuk megtartására.”
A rendezvény délelőtti levezető elnöke Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt innovációs főmérnöke volt. A délelőtti szekciót megnyitó beszédében Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) közúti alelnöke azt hangsúlyozta, a mai fiataloknak remek lehetőséget ad a bemutatkozásra a fórum. „Ilyen eszköz húsz évvel ezelőtt a mi generációnk számára nem állt rendelkezésre az egyetem elvégzése után, érdemes élni vele” – mutatott rá Lehel Zoltán.
Hozzátette, egy korábban soha nem tapasztalt boom van az út és vasútépítésben Magyarországon, ami számtalan elhelyezkedési lehetőséget ad a pályakezdők számára. „Ugyanakkor a pálya elején a fiataloknak érdemes elfogadni az idősebb szakemberek segítségét” – hangsúlyozta a szakember.
1. Csortos Gabriella: Zajcsillapítás a közúti vasúti pálya kis sugarú íveiben
2. Nádasi Réka: Fenntarthatóság alapú értékelő rendszerek bemutatása
3. Balog Péter: Az új generációs közúti pályaszerkezetek jellemzői és lehetséges technológiai megoldásai
Közönség díjas:
Kiss Mónika: Műanyagaljak megjelenése a vasútüzemben
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.