Öt mélygarázs fogja segíteni a budai vár megközelítését, melyekben összesen 1145 férőhely létesül.
Öt mélygarázs fogja segíteni a budai vár megközelítését, melyekben összesen 1145 férőhely létesül.
A részletekről a Forster Központ elnöke számolt be a vár megújítását célzó Nemzeti Hauszmann Terv Társadalmi Testületének keddi ülésén.
Sárváry István elmondta, az öt garázs közül a Várkert Bazár alatti beruházás már elkészült, a Csikós udvar alatti Várgarázst pedig júniusban adják át. A Várkert Bazárhoz épült mélygarázs 300 férőhelyet kínál, a Palota úti Várgarázs pedig 294 férőhelyes lesz.
Sárváry István felidézte, a Várgarázs fejlesztése tíz éve indult el, de 2013-ig csak a munkagödör készült el, az állam ekkor vásárolta meg a beruházó társaságot. A 2,5 milliárd forintból megvalósuló projekt eredményeképpen bemutathatóvá vált az eddig föld alatt rejtőző, középkori várfal is. „A létesítményből lift vezet a Szent György térre, ami azért is fontos, mert a Karmelita kolostorba költöző Miniszterelnökség előtt nem lehet majd parkolni” - jegyezte meg.
Beszámolója szerint rövidesen megkezdődik a Várgarázs 2 beruházás is, ezzel 2017 végére 4,8 milliárd forintból további 240 férőhelyet alakítanak ki.
Hasonló ütemezéssel, 2,1 milliárd forintból zajlik a Halászbástya közelében a 138 férőhelyes Szabó Ilonka úti mélygarázs építése.
A Lovas úti, 173 férőhelyes mélygarázs pedig 2017 elejére készülhet el, 2,5 milliárd forintból - mondta el a Forster Központ vezetője.
Sárváry István elmondása szerint szeretnék csökkenteni a vár gépkocsiforgalmát, de a mélygarázsokra a várba tervezett kulturális beruházások és az oda költöző minisztériumok miatt várhatóan növekvő forgalom miatt is szükség van. A koncepció az I. kerület EU felé tett vállalása volt. „A műemlékek és a Várhegy barlangrendszerének védelme miatt fontos ugyanis a várbeli utak tehermentesítése” – fogalmazott az elnök.
A vár újjáépítését célzó projektek állásáról korábban ebben a hírben számoltunk be.
(mti)
Közbeszerzési eljárást indított az Építési és Közlekedési Minisztérium Dunaharaszti 24 tantermes új iskolájának, zeneiskolájának, tornatermének generáltervezésére.
Speciális összetételű aszfalttal kialakított kopóréteg, három átépített kanyar, háromszorosára növelt bukótér - csak néhány munkafolyamat, amit a Colas Út Zrt. elvégzett a balatonfőkajári versenypályán. A célegyenes kivételével, a szakemberek a teljes pályahosszon dolgoztak. A Balaton Park Circuit rövidesen megkaphatja a MotoGP és Superbike világbajnoki futamok megrendezéséhez a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) legmagasabb szintű pályalicencét.