Elindult a projekt, amiért a helybeliek már hosszabb ideje lobbiztak: a 37-es út tolcsvai csomópontjának fejlesztésére a NIF keresi a tervezőt.
Az elmúlt időben jelentősen megnövekedett a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében futó 37-es főút forgalma, az ebből származó igényeknek megfelelően fejlesztik is az útvonalat. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében Szerencsig már zajlik a pálya négysávosítása mintegy 19 kilométeren, a tarcali csomópontot pedig körforgalommá építette át a HE-DO Építő Zrt.
Most a NIF az északabbra, a Sárospatak és a szlovák határ közelében található tolcsvai kereszteződés körforgalommá alakítását készíti elő: keresik a tervezőt a projekthez a közbeszerzési értesítő adatai szerint.
Az új körforgalom a tolcsvai kereszteződéses, az elmúlt években több balesetnek is helyszínéül szolgáló csomópontot válhatja majd ki: a 37-es főút és a 3716-os jelű, Vilmány-Vámosújfalu összekötő út találkozásánál Vámosújfalu és Tolcsva között épülhet meg.
A kiírás szerint január 20-ig várják a tervezőirodák ajánlatait. A projektről tavaly a ZemplénTV-nek dr. Hörcsik Richárd országgyűlési képviselő elmondta: lakossági bejelentések után a helybeli polgármesterek felkeresére indult el a folyamat. Csoma Ernő, Tolcsva polgármestere pedig hangsúlyozta, hogy az 37-es út forgalma nagyon megnövekedett és kifejtette: már 2010-ben felmerült a projekt, illetve örömét fejezte ki, hogy most tervezési szakaszba lép.
A nyertes feladata lesz többek között az előzetes régészeti dokumentáció, az előzetes vizsgálati dokumentáció és a teljes körű engedélyezési és teljes körű kiviteli terveinek elkészítése (és a kisajátítási tervek elkészítése is). Illetve a megvalósításhoz szükséges összes hatósági engedély és hozzájárulás megszerzése. A tervezési feladat része még az új körforgalmú csomópont a jelenleg használt közúthálózatba kapcsolásához szükséges útszakaszok átépítése, figyelemmel a csomópont környezetében lévő közművekre.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.