A HE-DO Kft. kivitelezésében a 37-es és a 38-as főút kereszteződése épült át körforgalommá, ugyanakkor egy vegyes rendeltetésű út is létre jön.
Körforgalmú csomóponttá épült át a 37-es és 38-as főutak közúti csomópontja - írja a beruházó NIF Zrt. közleménye. A Mád térségében zajló kivitelezést a HE-DO Építő Zrt. végzi nettó 742 millió forint értékben. Az idén márciusban rajtolt fejlesztésről agusztusban egy részletes fotógalériával is beszámoltunk.
A fejlesztés célja az volt, hogy az egysávos, négyágú körforgalom által a kereszteződés biztonságosabbá váljon.
A csomópont azért jelentős a borvidékéről híres térség közlekedésében, mert itt találkozik a Nyíregyházáról Tokajon keresztül érkező 38-as főút a Miskolcot Szerencsen keresztül Sátoraljaújhellyel összekötő 37-es főúttal, melyen egy jelentős szakasz négysávosítása folyamatban van.
A beruházás keretében a 37-es főút teljes pályaszerkezetét kicserélték Szerencs irányába 230, Sátoraljaújhely irányába 160 méter hosszan. Ugyanez megtörtént a 38-as főúton Tarcal irányába 115 méter hosszan, a Sárga Borház felé vezető úton pedig 80 méter hosszan.
További projektelemként a 37-es főút mentén újjáépült a tengelysúlymérő állomás, valamint kiépült a körforgalmat kiszolgáló energiatakarékos közvilágítás is. Az új tengelysúlymérő állomást a meglévő helyén építették újjá, kiemelt szegéllyel ellátott szigettel elválasztva a 37-es főút pályaszerkezetétől.
2021.szeptember 1-jétől a közlekedők zavartalanul használhatják a körforgalmat. Ugyanakkor egy öntözővezeték kiváltása miatt a 37-es főút déli oldalán létre jövő vegyes rendeltetésű út építése még nem fejeződött be. Az új építésű út 300 méteren épül meg, és lehetővé teszi, hogy a 3614-es Mezőzomborra vezető út (a fenti térképen a fehér színnel jelölt alacsonyabb rendű út) és a 38-as főút között kerékpárral és mezőgazdasági járművel is közlekedhessenek az arra járók. Ez az út a Nyíregyháza felől érkező kerékpáros forgalmat is át tudja majd vezetni.
A 38-as főúthoz történő csatlakozás, és a vegyes rendeltetésű út ehhez kapcsolódó mintegy 150 méter hosszú szakasza, az öntözővezeték kiváltását követően, 2022. I. negyedév végére készülhet el, így a teljes csomópont ezt követően helyezhető forgalomba.
A még elvégzendő építési munkákat a forgalom minimális zavarása mellett végzik, míg a munkagépek – a forgalom által nem érintett – munkaterületre ki- és behajtanak.
A projekttel kapcsolatban tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese szólalt fel.
Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter elmondta, a kormány több programban, jelentős részben hazai forrásból támogatja az utak felújítását, az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszt tettek rendbe, 755 milliárd forintból. Kiemelte, hogy 2025-re minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig gyorsforgalmi úton lehet eljutni. Koncz Zsófia kiemelte, hogy a közúthálózatban ez az első okos körforgalom, amelynél a közvilágítás energiatakarékosan működik.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a mezőgazdasági gépek nem terhelik majd a főút forgalmát.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy folyamatban van a 37-es út négysávosra bővítése: azt tervezik, hogy jövő év első negyedévében már átterelik a forgalmat az új pályára, és megkezdik a régi út átépítését is. Arról is beszámolt, hogy tokaji kerékpáros körnél is jól haladnak a kivitelezési munkálatok, és jövőre el is készül, valamint, hogy még idén befejeződnek a tokaji Tisza-híd felújítási munkái is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.