Már a töltésépítés és a hídépítési munkák is zajlanak a 37-es főúton, amely a Duna Aszfalt Zrt. munkájával válik kétszer kétsávossá az érintett szakaszon.
Tervek szerint halad az észak-keleti régió egyik legfontosabb infrastrukturális beruházása – értesült a magyarepitok.hu a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Többek közt a töltésépítés és a hidak alapozási munkálatai is elkezdődtek a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében a 37-es főút négysávosra bővülő szakaszán, Gesztely és Szerencs között.
A NIF Zrt. beruházásában a 18,9 kilométeres szakasz meglévő kétsávos nyomvonalát új sávokkal bővítik. A mostani munkák előzményeként a Miskolctól Sátoraljaújhelyig futó 37-es főút Miskolc-Gesztely szakaszát már korábban bővítették.
A projekt egyik jelentőségét az adja, hogy a négysávossá váló főút komoly mértékben javítja a Tokaj-Hegyaljai borvidék elérhetőségét.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a júniusi alapkőletétellel elrajtolt beruházásban, a meglévő úttest a bal pályát képezi majd, itt a meglévő burkolat szélesítését végzik el. A jobb pálya pedig új úttestként valósul meg.
Idén júliusban a terveknek megfelelően megkezdődtek az útépítési és hídépítési munkák a jobb pályán. A tervek szerint jövő év elejére a teljes jobb pályán kötőrétegig megépülhet az útszakasz, a hozzátartozó párhuzamos utakkal, vízelvezetéssel, hidakkal és a csomópontokkal együtt.
2022 tavaszán a forgalmat átterelik majd az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, lokális pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása.
A lapunkhoz eljuttatott összegzésből kiderült, jelenleg többek közt a humuszleszedés, az altalaj profilozása és tömörítése, valamint a geotextília terítése zajlik. Mindezek mellett augusztus elejétől a töltésépítési munka is elkezdődött.
A projektben a hídépítési munkálatok is elrajtoltak: a Laposi-patak hídjánál az alaptest körüli szádfalas védelem kiépítése történik, míg a Harangod-patak hídjánál az elválasztó sávban lévő munkatérhatároló szádfallemezek lehajtása valósul meg.
A NIF Zrt. beruházásában több olyan egyedi műszaki megoldást alkalmaznak, melyek kísérleti jellegük miatt kihívást jelentenek az építés során. Ezek egyik példája, hogy a szakaszon épülő négy körforgalomnál a kihajtó és behajtóágak vasalt, érdesített felületű beton burkolattal épülnek meg.
Szintén kísérleti jelleggel építenek be az aszfaltburkolatba RoadMesh acélhálót az újharangodi csomópont előtt mintegy 500 méter hosszúságban.
Ez gátolja a nyomvályú-képződés kialakulását, és alkalmas a burkolatban jelentkező repedések áthidalására is, növelve a burkolat élettartamát.
További különlegességet jelent, hogy az útszakaszon a középső elválasztást szinte a teljes hosszban fényvédő hálóval ellátott, két külön oszlopsorra kihelyezett szalagkorlát biztosítja majd. Ugyanakkor egy hét kilométeres szakaszon úgynevezett Bluesystem közúti visszatartó rendszert (sodrony korlát) helyeznek ki, amely ilyen hosszban Magyarországon eddig még nem épült.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.