A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett projektben jól halad a pilon elkészítése is; azután jöhet majd a víz fölötti pályaszerkezet építése.
Jelentős munkafolyamat zárult le a komáromi Duna-híd építkezésénél - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-oldala. A híd generálkivitelezését a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) végzi, az acélszerkezetek gyártásáért a Hódút Kft. felel.
A szlovák oldalon a híd pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt, ezzel befejeződött a leghosszabb szakasz tolása, és az elemek a végleges helyükre kerültek.
A NIF híréből az is kiderült, hogy az épülő híd merevítőtartójának Szlovákia irányába történő kitolása a múlt héten megtörtént, az első szabadszereléssel készülő elemet február 14-én beemelték. Ezzel a 600 méter hosszú merevítőtartóból elhelyezésre került 278 méter.
A beruházó a híd pilonjáról is helyzetjelentést adott, amely a kábelek segítségével tartja majd a hidat, és a harmadik pillérből emelkedik ki - a betonozásáról pedig tavaly decemberben adtunk hírt. A pilon alsó háromszögének acélszerelése mostanra elkészült, további hat elem beemelésre került, ezzel a 120 méteres pilonból 42 méter elhelyezésre került. Emellett 100 méteres magasságig a pilonelemek már a helyszínre lettek szállítva.
A pályalemezek építését a magyar oldalon folytatják. A pilon elkészülte után kerül sor a víz fölötti pályaszerkezet építésére.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a projektben egy 600 méteres, egy pillonos, ferdekábeles híd épül a szlovákiai Révkomárom és a magyarországi Komárom között, a meglévő vasúti hídtól nyugati irányban 170 méterre. A híd kivitelezéséről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként ebben az interjúban számolt be részletesen az olvasóinknak.
Az új közúti, kerékpáros és gyalogos Duna-híd jelentősen rövidíti a szlovák-magyar teherforgalom útját. Másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze, és 20 tonnás súlykorlátozással működik.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.