A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett projektben jól halad a pilon elkészítése is; azután jöhet majd a víz fölötti pályaszerkezet építése.
Jelentős munkafolyamat zárult le a komáromi Duna-híd építkezésénél - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-oldala. A híd generálkivitelezését a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) végzi, az acélszerkezetek gyártásáért a Hódút Kft. felel.
A szlovák oldalon a híd pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt, ezzel befejeződött a leghosszabb szakasz tolása, és az elemek a végleges helyükre kerültek.
A NIF híréből az is kiderült, hogy az épülő híd merevítőtartójának Szlovákia irányába történő kitolása a múlt héten megtörtént, az első szabadszereléssel készülő elemet február 14-én beemelték. Ezzel a 600 méter hosszú merevítőtartóból elhelyezésre került 278 méter.
A beruházó a híd pilonjáról is helyzetjelentést adott, amely a kábelek segítségével tartja majd a hidat, és a harmadik pillérből emelkedik ki - a betonozásáról pedig tavaly decemberben adtunk hírt. A pilon alsó háromszögének acélszerelése mostanra elkészült, további hat elem beemelésre került, ezzel a 120 méteres pilonból 42 méter elhelyezésre került. Emellett 100 méteres magasságig a pilonelemek már a helyszínre lettek szállítva.
A pályalemezek építését a magyar oldalon folytatják. A pilon elkészülte után kerül sor a víz fölötti pályaszerkezet építésére.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a projektben egy 600 méteres, egy pillonos, ferdekábeles híd épül a szlovákiai Révkomárom és a magyarországi Komárom között, a meglévő vasúti hídtól nyugati irányban 170 méterre. A híd kivitelezéséről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként ebben az interjúban számolt be részletesen az olvasóinknak.
Az új közúti, kerékpáros és gyalogos Duna-híd jelentősen rövidíti a szlovák-magyar teherforgalom útját. Másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze, és 20 tonnás súlykorlátozással működik.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.