Igazán látványos szakaszhoz érkezett a Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett projekt, hiszen mostantól a harmadik pillér fölött tornyosuló szerkezet víz feletti elemei következnek.
Már betonozzák az új komáromi Duna-híd pilonját – jelentette be Kiss Boglárka, a beruházó NIF Zrt. szóvivője az építkezés látogatóközpontjában. A pilon, amely a kábelek segítségével tartja majd a hidat, a harmadik pillérből emelkedik ki, és 95 méter magas lesz. A híd kivitelezését a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) végzi nettó 91,199 millió euró értékben.
Mostanra beemelték a pilon alsó részének tizenegy elemét, melyek mind a pillér belsejében találhatók, így betonozás után nem lesznek láthatók. A további 35 pilonelemet a Dunán levő pontonokon állítják össze úgy, hogy két elemet előre összehegesztenek, utána emelik a helyére. A most összeállítás alatt levő darabok már a pilon látható, víz feletti részének első elemei lesznek.
„A híd minden támaszának cölöpözése elkészült, ebben a munkafolyamatban beépítettünk 1259 méter cölöpöt és 2100 m3 betont. A teljes projekt során 15.000 m3 szerkezeti betont fogunk felhasználni, ebből már 11.000 m3-t beépítettünk” – emelte ki Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója.
A NIF Zrt. szóvivője a hídépítés további fejleményeiről elmonda, hogy a híd hat pillérjéből már készen van a szlovák oldalon lévő három, és a magyar oldalon is folyamatban van az építésük. Beemelésre került továbbá az összesen 36 elemből álló hídpálya 12. eleme is, s a merevítő tartók egyharmada a helyszínen van. A gyártás az acélszerkezeti üzemekben folyamatos, a csepeli előszerelő telepen pedig folyik a hídpálya elemek összeállítása, hegesztése és festése.
Az acélszerkezetek gyártásáért, összeállításáért a Hódút Kft. felel. Szücs Tamás, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 67%-os a készültség a szerkezetek gyártásánál, és 35%-os a helyszíni szerelés tekintetében. A közlekedők várhatóan 2020-tól használhatják a hidat.
A hídhoz kapcsolódó magyar oldali bekötőúton elkészült az 1-es főúti új csomópont a két körforgalommal -tette hozzá Kiss Boglárka. Október 31. óta megy rajta a forgalom, de jelenleg még munkaterület, folyamatban van az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás, a hatósági engedély kiadása ezen a héten várható. A forgalom ráterelésére azért volt hamar szükség, hogy a déli elkerülő lezárását meg tudják szüntetni, és ezzel tehermentesítsék a várost. A hídépítési projektnél nagyon rövid lesz a téli leállás, mindössze december 21. és január 2. között tervezik szüneteltetni a munkát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.