A cégcsoportnál az automatizált munkafolyamatok nagymértékben növelik az elvégzett feladatok pontosságát és gyorsaságát.
Az M4-es autópálya Üllőtől Albertirsáig tartó szakaszának építésénél a Duna Csoport 22 kilométeren végzi a kivitelezési feladatokat. Az építkezés nagyságát jól mutatja, hogy a megvalósítás során mintegy 60 munkagép, 3 beton- és aszfaltfinisher, tucatnyi teherautó és több száz ember dolgozik egyidejűleg a területen.
A projektek során kulcsfontosságú eszközöknek számítanak a lánctalpas kotrógépek, amelyeket többek közt rézsűképzésre és árkok szedésére használják. 2018 óta a cégcsoport rendelkezik olyan speciális vezérlésű kotrógépekkel, ahol a gépvezérlőnek csak a kis gém mozgatását kell elvégeznie, a nagy gémet és a kanálpozíciót pedig automata rendszer igazítja hozzá.
A 20 tonnás dózer mozgását és a tolólap állását a GPS alapú szintvezérlés kontrollálja.
Az innovatív, csúcstechnikát használó gépeknek köszönhetően a 100 %-ban magyar tulajdonú Duna Csoport mindig pontos munkát végez – ezt egy éven belül az M4-es autópályán is megtekinthetjük.
A Weinberg Podcast legújabb részében Horváth Adrián egyetemi tanár és mérnök, valamint Lovas Róbert üzletág-igazgató beszélgettek egymással többek között az építőipari anyagok fenntarthatósági ciklusairól is.
A Paks II. beruházás többgenerációs csapatmunkában zajlik. Mindegyik nemzedék másban erős, és eltérőek a különböző generációk elvárásai is. "A mi feladatunk a generációk közti fenntartható együttműködés megteremtése" – mondta el Benedek Áron. A Paks II. Zrt. humán erőforrás igazgatója kiemelte: ma már más üzenettel lehet utat találni a fiatalokhoz.