A cégcsoportnál az automatizált munkafolyamatok nagymértékben növelik az elvégzett feladatok pontosságát és gyorsaságát.
Az M4-es autópálya Üllőtől Albertirsáig tartó szakaszának építésénél a Duna Csoport 22 kilométeren végzi a kivitelezési feladatokat. Az építkezés nagyságát jól mutatja, hogy a megvalósítás során mintegy 60 munkagép, 3 beton- és aszfaltfinisher, tucatnyi teherautó és több száz ember dolgozik egyidejűleg a területen.
A projektek során kulcsfontosságú eszközöknek számítanak a lánctalpas kotrógépek, amelyeket többek közt rézsűképzésre és árkok szedésére használják. 2018 óta a cégcsoport rendelkezik olyan speciális vezérlésű kotrógépekkel, ahol a gépvezérlőnek csak a kis gém mozgatását kell elvégeznie, a nagy gémet és a kanálpozíciót pedig automata rendszer igazítja hozzá.
A 20 tonnás dózer mozgását és a tolólap állását a GPS alapú szintvezérlés kontrollálja.
Az innovatív, csúcstechnikát használó gépeknek köszönhetően a 100 %-ban magyar tulajdonú Duna Csoport mindig pontos munkát végez – ezt egy éven belül az M4-es autópályán is megtekinthetjük.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.