A 80-as években kiépült óbudai felüljárónál többek közt a pályaszerkezetet és a szigetelést is kicserélik, kijavítják a pillérek hibáit.
A BKK kihirdette a budapesti Flórián tér felüljárójának felújítására kiírt közbeszerzés eredményét. A projekt kapcsán műszaki ellenőri feladatokat a Főber Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt. látja el.
Az óbudai csomópontban a 364 méter hosszú déli és a 322 méteres északi közúti felüljárók újulnak meg.
A munkák során többek közt pályaszerkezet-csere, szigetelés csere is történik, emellett új vasbeton monolit szegély épül korláttal. A hídfőknél új dilatációs szerkezet épül be, a víznyelőket megtisztítják. A támfalak és a hídfők beton felületeinek lokális hibáit kijavítják, akárcsak a pillér oszlopok lokális hibáit.
A Flórián téri felüljárót az 1980-as években a felerősödő forgalom miatt építették, hogy meggyorsítsa az áthaladó forgalmat. A 2×2 sávos felüljárónak a tér tehermentesítése volt a feladata, másrészt bekötötte a kelet-nyugati közlekedési tengelyt biztosító Árpád-hídhoz az észak-dél irányú budai közlekedést. Szintén ebben az időszakban épült ki az aluljárórendszer is, mellyel így három szintes közlekedési csomópont létesült a tér közepén.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.