A kiskunhalasi építőipari cég újabb beruházásának célja új kereskedelmi tér létrehozása és impozáns munkatér teremtése.
Megtartotta az új kiskunhalasi kereskedelmi centrum bokrátaavatóját a Merkbau Kft. Az eseményen Kiss Bertold, beszerzési vezető beszédéből kiderült, a 720 négyzetméteres áruház földszintjén bemutatóterem, az emeleten pedig irodák és tárgyalók jönnek létre. Az épület mellett egy szintén 720 négyzetméteres magaspolcos raktárrendszert alakítanak ki, mely alkalmas lesz közel ezer raklap építőanyag tárolására.
Az energiaellátást egy 50 kilowattos napelemrendszer biztosítja, emellett egy elektromos töltőhelyet is kiépít a vállalat, mely 2025-re szeretné az összes robbanó motoros munkagépét elektromosra lecserélni.
A bokrétaünnepségen Merényi Jakab, a vállalat ügyvezetője utalt rá, hogy az elmúlt két évben két saját beruházást vittek véghez: tavalyelőtt ebben az időszakban a betonacél szerelő üzemet adták át, míg egy évvel ezelőtt a lakatosüzem átadóját tartották.
A mostani beruházásról elmondta, a vállalat 25 évvel ezelőtt vásárolta Kiskunhalason a centrum négy és fél hektáros területét, amiről mára kiderült, hogy nem elég. Emiatt az új központhoz már bővíteni kellett az alapterületet is.
A beruházás okaira is kitért. "Egyrészt a meglévő központban már nem tudtunk új irodatereket biztosítani, másrészt szeretnénk új profilokat értékesíteni a kereskedelemben." Utóbbiakat 2020 második felében költöztetik ide.
"Egy impozáns, jó minőségű munkahely létrehozása a cél, ugyanakkor a főépületben is olyan beruházást tervezünk, ami az ott dolgozók munkakörülményeit is javítja."
A vezető beszédéből az is kiderült, szeptemberben rekordott döntöt a Merkbau, mely a cégcsoport szintjén most került először 540 alkalmazott fölé. "Várhatóan az árbevételben is csúcsot fogunk dönteni, de ami ennél is fontosabb, hogy az eredmény terén is" - tette hozzá Merényi Jakab.
A Merkbau 1995-ben nyitotta meg Kiskunhalason első építőanyag-kereskedését, majd az évek során további három kereskedést alakított ki Baján, Szegeden és Kecskeméten.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.