Újabb négysávos kapcsolatot kaphatnak a magyar turisták az Adriai-tenger felé - Bosznián keresztül – kérdés, hogy a koronavírus felgyorsítja, vagy lelassítja-e a projektet.
Ugyan ez éppen az idei szezonban kevésbé aktuális, de minden más évben számos turista indul el a Horvátországba Magyarországról, illetve a teherforgalom is jelentős a rijekai kikötőbe. Ez a forgalom nagy részben a horvát autópályákon halad, mivel délnyugati szomszédunk teljes országában kiépítette a gyorforgalmi úthálózatát.
Ez Horvátország sajátos földrajzi fekvéséből adódóan (az ország legkönnyebben egy elnyúlt félholdhoz hasonlítható) azonban mintegy 200 kilométernyi felesleges távot jelent, amennyiben a déli tengerpartra, például Dubrovnik környékére utazik valaki autóval.
Ezen rövidítene az E73-as európai négysávos koridor, melynek részei lesznek
Az utóbbihoz két részprojektben már keresik a kivitelezőt egy korábbi hír alapján, a beruházást az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) és az Európai Befektetési Bank (EIB) finanszírozza.
Ha a járvány okozta helyzet nem szól közbe – és az EBRD egy hónapja jelentett be egy egymilliárd eurós csomagot a térség vállalatainak támogatására – akkor megépülhet az új,
Ezzel nem csupán a dubrovniki térségbe, hanem az út végén található Ploce kikötőjébe is javarészt elkészülne a végig négysávos kapcsolat, mely a teherforgalomnak is hasznos lehet, mivel Ploce Horvátország második legnagyobb ipari kikötője.
Az illusztrációs kép forrása: Edal Anton Lefterov, Vitinya-Tunnel, CC BY-SA 3.0
A KÉSZ Csoport támogatásával különleges művészeti alkotótábor zajlott le.
Elindult a nevezés Az Év Szakembere 2025 díjra. A Mapei által alapított szakmai elismerés célja, hogy reflektorfénybe kerüljenek a kiemelkedő munkát végző burkolók és kőművesek, valamint hogy példaképeket állítson a szakma jelenlegi és jövőbeli generációi elé.