Újabb négysávos kapcsolatot kaphatnak a magyar turisták az Adriai-tenger felé - Bosznián keresztül – kérdés, hogy a koronavírus felgyorsítja, vagy lelassítja-e a projektet.
Ugyan ez éppen az idei szezonban kevésbé aktuális, de minden más évben számos turista indul el a Horvátországba Magyarországról, illetve a teherforgalom is jelentős a rijekai kikötőbe. Ez a forgalom nagy részben a horvát autópályákon halad, mivel délnyugati szomszédunk teljes országában kiépítette a gyorforgalmi úthálózatát.
Ez Horvátország sajátos földrajzi fekvéséből adódóan (az ország legkönnyebben egy elnyúlt félholdhoz hasonlítható) azonban mintegy 200 kilométernyi felesleges távot jelent, amennyiben a déli tengerpartra, például Dubrovnik környékére utazik valaki autóval.
Ezen rövidítene az E73-as európai négysávos koridor, melynek részei lesznek
Az utóbbihoz két részprojektben már keresik a kivitelezőt egy korábbi hír alapján, a beruházást az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) és az Európai Befektetési Bank (EIB) finanszírozza.
Ha a járvány okozta helyzet nem szól közbe – és az EBRD egy hónapja jelentett be egy egymilliárd eurós csomagot a térség vállalatainak támogatására – akkor megépülhet az új,
Ezzel nem csupán a dubrovniki térségbe, hanem az út végén található Ploce kikötőjébe is javarészt elkészülne a végig négysávos kapcsolat, mely a teherforgalomnak is hasznos lehet, mivel Ploce Horvátország második legnagyobb ipari kikötője.
Az illusztrációs kép forrása: Edal Anton Lefterov, Vitinya-Tunnel, CC BY-SA 3.0
A Portfólió Építőipar 2025 konferenciáján a kormány képviselői és az ágazati nagyágyúk is megjelentek, hogy az iparágat érintő kihívásokról és lehetőségekről beszéljenek. A hagyományosan a találkozón átadott Év Építőipari Személyisége díjat az ünnepélyes esti gálán idén is méltó személy vehette át. Lapunk az esemény médiapartnereként volt jelen.
Megvan a tervpályázat eredménye, a győztes egy nemzetközi nagyágyú és egy elismert magyar iroda társulása.