Online tárlatvezetést tart a Magyar Közút a kiskőrösi úttörténeti múzeumában.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tulajdonában lévő kiskőrösi Úttörténeti Múzeum a Közlekedési Kultúra Napjához is kapcsolódóan online tárlatvezetéssel egybekötött videóban mutatja be az útépítés történetét és a múzeum látványosságait. A túravezető a közúti szakgyűjtemény alapítójának unokája, a múzeum vezetője, Szászi András.
A kiskőrösi Úttörténeti Múzeum több kultikus, az útépítéssel és az útüzemeltetéssel kapcsolatos tárggyal rendelkezik. Az online tárlatvezetéssel nemcsak Közép-Kelet Európa legnagyobb úthengergyűjteményébe, a hatalmas hídskanzenbe, a legkisebbeknek szóló KRESZ-parkba engednek betekintést, hanem a tematikus, az ókortól a napjainkig tartó időszakokat is röviden bemutatják.
Megannyi kérdés, amire ez a mintegy 30 perces, rendhagyó, online tematikus történelemórának is beillő videó választ fog adni.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a kiskőrösi Úttörténeti Múzeum szakemberei is bíznak benne, hogy a videó meghozza az érdeklődők kedvét arra, hogy ha a pandémiás helyzetnek vége, akkor személyesen is felkeressék a térség egyedi, kizárólag az útépítéssel, útüzemeltetéssel foglalkozó tematikus múzeumát.
A tetőszerkezetre nehezedő terhelés időszakos és állandó jellegű is lehet, folyamatosan változó igénybevételnek, erőhatásoknak kitéve az épületet. Bizonyos esetekben a tetőcserép súlya is számottevő, amit kifejezetten ajánlott figyelembe venni. A tartósságról és az ellenállóságról azonban könnyebb modellek esetén sem kell lemondanunk. A Terrán Synus tetőcserepe kompromisszummentes megoldást kínál, ráadásul október 18-ig kedvezményes áron* juthat hozzá.
A tetőfelújítás egyik leginkább sarkalatos pontja maga a finanszírozás, ugyanis a magas költségtényezők révén komoly az anyagi vonzata. Azonban megfelelő előkészületekkel tervezhetőbbé válik a befektetés mértéke, valamint pontosabban behatárolható a termékek, szolgáltatások ár-érték aránya. Nézzük, milyen tételekkel és milyen mértékű ráfordítással érdemes számolni.