A gépeket és adaptereiket kaszálási, hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és burkolatseprési munkákhoz fogják használni.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a tavalyi tizenöt után újabb öt járművel bővíti a speciális gépparkját. A több mint ezer kilométernyi kerékpárút üzemeltetését végző vállalat gépeit a Fejér megyei Sárbogárdon adták át.
Az esemény sajtóanyaga szerint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás során kiválasztott beszállítótól, a KITE Zrt.-től vásárolta meg a speciális kommunális kistraktorokat a hozzá tartozó, a kerékpárutaknál alkalmazható speciális adapterekkel. A gépeket és adaptereiket kaszálási, hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és burkolatseprési munkákhoz fogják használni a szakemberek.
A munkagépek a társaság szombathelyi, szentesi, kápolnásnyéki, tapolcai és makói mérnökségeire kerülnek majd.
Az eseményen Tóth Péter az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára egy 2018-as felmérést említett meg, amely szerint
az emberek akkor hajlandók leginkább áttérni a kerékpáros közlekedésre, ha megfelelő színvonalú infrastruktúra áll rendelkezésre.
A kormány ezért igyekszik fejleszteni a kerékpárút-hálózatot és biztosítani a fenntartásukhoz szükséges, modern eszközöket is, amelyekkel még vonzóbbá válhat e közlekedési mód - tette hozzá.
Tóth Péter közölte, hogy a kormány évi egymilliárd forintot ad a társaságnak a kerékpárutak karbantartására, ebből vásárolták az öt új gépet.
Emlékeztetett, korábban az önkormányzatok tartották karban a hozzájuk tartozó kerékpárutakat, ám mindegyik más színvonalon végezte el a feladatot, ezért 2018 óta a törzshálózat és a főutak mentén lévő kerékpárutakat a Magyar Közút egységesen végzi. A több mint ezer kilométernyi bicikliút átvételét júniusban zárta le a közútkezelő.
Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy az öt gép és a hozzá tartozó különböző adapterek nettó 180 millió forintba kerültek. A korábbi tizenöt és a most átadott öt járművel az év minden szakában képesek az összes feladatot elvégezni a fenntartásukban lévő valamennyi útszakaszon - fűzte hozzá.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.