A tatabányai üzem bővítése az exportnövelés mellett a 139 helyi munkavállaló jövőjét is garantálja.
A Graboplast 317 millió forintos állami hozzájárulással 837 millió forintot fektet tatabányai üzemébe. A hírt a külgazdasági és külügyminiszter, Szijjártó Péter a beruházás sajtótájékoztatóján, Tatabányán jelentette be.
A magyar tulajdonú Graboplast Győrben, Kecskeméten és Tatabányán összesen négy gyárat működtet és majdnem 650 munkavállalót foglalkoztat - olvasható a vállalat honlapján. Korábban a vállalat számos eredményéről és beruházásáról adtunk hírt, utóbbiak egyike során a társaság két évvel ezelőtt sérülésmentes sportpadló fejlesztésébe kezdett.
A társaság nyilvános adatai szerint a tavalyi 18 milliárd forintos tavalyi nettó árbevételből több mint 15 milliárd forintot külföldi értékesítésekből ért el.
2018-ban a cég forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot, amiből az exportértékesítés majdnem 14,5 milliárd forintot tett ki. Az adózott eredmény az elmúlt 2 év során jelentős mértékben nőtt, 135 millió forintról 283 millió forintra.
A mostani beruházás sajtóeseményén Szijjártó Péter a fejlesztés jelentőségét és az állami támogatást a vállalat piaci eredményeivel magyarázta.
A Graboplast több mint száz országban értékesít, márpedig a kivitel a magyar gazdaság számára különösen fontos szempont
- mondta el a miniszter. Azt is hozzátette, hogy a tatabányai üzem bővítése az exportnövelés mellett a 139 helyi munkavállaló jövőjét garantálja.
A miniszter szerint készülni kell a nemzetközi folyamatok átalakulására, a termelés ugyanis nem fog mindenütt a járvány előtti módon folytatódni. A piaci résekért világszerte új verseny kezdődik, és azok érnek majd célba, akik most fejlesztenek, hiszen a külföldi hírek ma még bezárásokról és leépítésekről szólnak.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.