A Graboplast milliárdos beruházással megalapozott új terméke nem üti meg a sportolót, és optimális tapadást biztosít.
Graboplast Zrt. a cég közel egymilliárd forintból egészségvédő sportpadló kifejlesztését kezdi el a győri üzemében. A cég közleményéből kiderült, a fejlesztésre mintegy félmilliárd forint európai uniós támogatást kapott a magyar tulajdonú építőipari gyártó.
A termék a gyermekek egészségvédelmét helyezi előtérbe. A sportpadló struktúrája és felületi kialakítása ugyanis olyan csúszási-tapadási viszonyt biztosít, ami a sérülésmentes használatot és az ízületek védelmét szolgálja.
A funkció lényege, hogy
a padló kis erőhatás esetén is képes energiát elnyelni, vagyis nem üti meg a sportolót.
Az innováció másik újdonsága egy olyan poliuretán felület, amely egyrészt optimális tapadást biztosít a sokrétű sporttevékenységhez, másrészt könnyen tisztán tartható és tartós.
Az elképzelések szerint a padló gyártása 2020-tól indulna, s amennyiben az eljárás sikeres lesz, a vállalat tervei szerint a többi termékükön is alkalmazni fogják az eljárást.
A győri székhelyű, padlóburkolatokat gyártó társaság közleményéből az is kiderült, a 2017-ben négy százalékkal, közel 19 milliárd forintra növelte árbevételét 2016-hoz képest. A vállalat éves EBITDA-ja (kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) több mint 1,7 milliárd forint volt 2017-ben, ami nyolc százalékos növekedés .
A közel 650 munkavállalót alkalmazó cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten. Idén mintegy 750 millió forintnyi beruházást terveznek, köztük a tatabányai gyárban bevezetik a felületnemesítő beruházásukat.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.