A Viastein Kft. nagy méretű termékei kiszállításához a Mercedes-Benz extra paraméterekkel bíró járműveit alkalmazza.
Nyolc új vontatót és speciális trélert vásárolt a magyar tulajdonban levő Bayer Construct cégcsoportjához tartozó Viastein Kft. a Pappas Auto Magyarország Kft.-től, a Mercedes-Benz hivatalos magyarországi forgalmazójától.
Az új eszközökkel az általunk nemrég bemutatott biharkeresztesi betonelemgyárban elkészült nagyméretű és nagytömegű darabokat tudják teríteni az országban az építkezési helyszínekre.
A Viastein Kft. idén júliusban helyezte próbaüzembe új betonelem gyárát, a 2017 óta működő biharkeresztesi térkőgyára mellett. A Magyarországon egyedülálló, sőt Európában is kiemelkedő üzemben többek között hőszigetelt vasbeton falpanelek, lépcsők, pillérek, feszített gerendák, kéregpanelek és körüreges födémpadlók előre gyártását végzik.
„Ez egy új feladat számunkra, hiszen új, nagy tömegű és méretű termékeket gyártunk, kiemelkedő minőségben. Ennek következtében a logisztika is korábban nem végzett feladatok elé állított minket, emiatt szükséges ezen eszközök beszerzése”
– indokolta lapunknak a vontatók beszerzését Bíró Balázs a Viastein Kft. részéről.
Az építőipari vállalat 18 éve rendelte meg első Mercedes-Benz teherautóját, azóta csaknem minden évben bővítik flottájukat. A mostani választás nem véletlenül esett a Mercedes-Benzre, és a hivatalos forgalmazó Pappas Auto Magyarország Kft-re:
„A Mercedes cégcsoport járműveivel kedvező tapasztalataink vannak, mind minőség és tartósság, mind fenntarthatóság és így költséghatékonyság szempontjaiból is. Ezeket figyelembe véve döntöttünk mellettük.”
– árulta el Balázs Attila a cégcsoport vezérigazgatója.
A speciális termékeket - elsősorban az előregyártott vasbeton falpaneleket - kalodában szállítják, amit a Faymonville Prefa tréleres szerelvényekkel tudnak biztonságosan és hatékonyan a projektek helyszínére juttatni.
„A pontos szállítási ütemezés mind a gyár, mind pedig az építési helyszín szempontjából kiemelkedően fontos, ezért az építési idő felgyorsítása érdekében egyre több folyamatot gépesít a cégcsoport. Ennek egyik része a Faymonville Prefa szállító eszközök beszerzése.”
Nem mindegy ugyanakkor, hogy ezeket a tömör és hőszigetelt falpaneleket, kéregfalakat, egyedi termékeket milyen formában juttatják el az építkezésekre. A szállítmánynak nemcsak az építkezés megfelelő fázisában kell megérkeznie, hanem a terméket lerakodási, felhasználási sorrendben kell felpakolni a járművekre. Mindezek miatt döntő jelentőségűek a Mercedes-eszközök által képviselt paraméterek, amelyekről Kovács Péter a Pappas Auto Magyarország Kft. értékesítési vezetője számolt be a magyarepitok.hu-nak.
„A Faymonville Prefa pótkocsi hosszában nem tér el lényegesen a normál tréleres szerelvényekétől, mérete 13,1 méter. Rakfelületén akár 9,5 méter hosszú és 1,56 méter széles rakományt is tud szállítani. Különlegessége a teherbíróképesség, hiszen 35 tonna súlyt is el bír szállítani – árulta el Kovács Péter. Hozzáfűzte: a Faymonville pótkocsikat a Hydrotest Kft. forgalmazta.
A fent említett pótkocsihoz tartozó Mercedes-Benz Actros 2548LS6x2/4 típusú speciális nyerges vontatót kifejezetten nehéz rakományokra gyártották, de még ezen felül is a Bayer Construct cégcsoport egyedi igényeire szabták.
Kovács Péter szavaiból kiderült, az eszköz akár 68 tonna szerelvényössztömegre is alkalmas.
„Ez azt jelenti, hogy egy súlyosabb elem szállításához nem kell külön útvonalengedély, mert a jármű technikai paraméterei ezt lehetővé teszik. További előnye, hogy 16 fokozatú sebességváltója van, amellyel minden körülmények között - akár laza, építkezési talajon is biztonságos az elindulás.”
A szóban forgó nyerges vontató mindezek mellett külső bolygóműves kettős áttételezésű hátsó híddal rendelkezik, így a vonóerőt laza talajon sokkal jobban át tudja vinni a hajtott tengelyre, mint egy normál közúti jármű.
„Ráadásul a középső tengelye „bogie” tengely, amely nemcsak felemelhető, hanem ennél a járműnél kormányozható is”
– teszi hozzá az értékesítési vezető.
„Ezáltal képes szűkebb ívű kanyarodásra építési területen.”
Szintén extra elem, hogy a jármű vezetőfülkéje úgynevezett távolsági, „BigSpace” kivitel, amely alkalmassá teszi két sofőrös üzemmódra. „Ehhez tartozik egy pár luxus légrugós vezetőülés és két darab széles pihenőágy a vezetőfülkében.”
A jármű a legmagasabb fokú biztonsági előírásoknak is megfelel. „Ennek megfelelően a felszereltség része a követési távolságot tartó tempomat is. Legnagyobb megengedett sebessége pedig 80 km/óra, tekintettel a speciális pótkocsira és szállítmányra.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.