A Property Market beruházásában újabb fejlesztés indul, amelyben három hektár zöld felülettel bővül a városnegyed.
Három évtized után először díjaztak magyar városnegyed-fejlesztést a világ legrangosabb ingatlanfejlesztési versenyén. A világ legnagyobb, ingatlanfejlesztőket és -befektetőket tömörítő szervezete, a FIABCI a világ legjobbjának választotta a BudaPart projektet, amelynek ütemei a Market Építő Zrt. kivitelezésben valósulnak meg. A fejlesztő Property Market Kft. közleményéből az is kiderült, hogy a Nemzetközi Ingatlanfejlesztési Nívódíj Pályázat legjobb városrész fejlesztésnek járó díját június 9-én este adták át Párizsban.
Schrancz Mihály, a Property Market Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, az elismerés nagyban köszönhető a Magyarországon egyedül itt alkalmazott 15 perces város koncepciónak, ami a közlekedés hangsúlyát az autókról a gyalogos és a biciklis forgalomra helyezi át. "Ezzel mintaként szolgál a nagyvárosok emberközpontú, fenntartható, élhető átalakításához" - fogalmazott a vezető. Az ingatlanos Oscarnak számító FIABCI zsűrije kimagasló pontszámot adott a BudaPart környezeti kihívásokra adott válaszaira, az ökotudatosságra, amelynek része a még idén elinduló új fejlesztési is.
A rangos nemzetközi elismerés kapcsán hangsúlyozta, óriási megtiszteltetés, és ingatlanfejlesztői tevékenységük legmagasabb szintű elismerése, hogy a projektet a világ legjobbjának választotta 32 ország 63 tekintélyes szakemberéből álló szakmai zsűri.
"Külön öröm számunkra, hogy projektünk a díj történetében az első olyan magyar városrészfejlesztés, amely díjat hozott Magyarországnak" - tette hozzá.
Schrancz Mihály arról is beszámolt, hogy elindult a városi parkfejlesztés következő üteme, melynek keretében 3 hektár zöld felülettel bővül a nem ott lakók számára is elérhető BudaPart városnegyed. A BudaPart projekt zöldfejlesztéseinek ez a harmadik fázisa lesz, ennek végére a városi park eléri majd a 20 hektárt, és ezzel az ötödik legnagyobb közpark lesz Budapesten.
Eddig összesen 13,5 hektár megújítása, illetve minőségi karbantartása valósult meg a projekt keretében, amelynek eredményeként 110 darab fát és 1000 m2-nyi cserjét telepítettek. A szintén a beruházó tulajdonában lévő Lágymányosi öböl további 10 hektárral növeli a teljes természetesen felületet.
A Property Market Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a nemzetközi megmérettetésen a pályázatuk egyik jelentős pontja volt a fő környezetvédelmi kihívás bemutatása, az, hogy a Kopaszi-gátat is magában foglaló terület növény- és állatvilágának nemcsak megőrzése, hanem bővítése is feladat volt.
"A domborzati viszonyokat megőriztük, így ma egy rendezett, sokszínű, vízhez kapcsolódó park található a BudaParton, és a meglévőkön túl két új tájegységgel is bővül a terület. A teljes projekt egy olyan határozott zöld stratégia mellett valósul meg, amelynek egyedisége aranyérmet jelentett az idei FIABCI-n" - mondta el az ügyvezető.
Schrancz Mihály felidézte, a vállalat első projektje a BudaPart 2016-ban indult, a különleges városrészként fejlesztett területből 10 hektár a Lágymányosi Öböl vízfelülete, és 20 hektár városi park, amelynek része Budapest egyik legnagyobb közparkja, a Kopaszi-gát is.
A megközelítőleg tíz éves, maximum hat fázisban megvalósuló beruházás 54 hektáron épül. Itt 15 lakóépületben 3 ezer lakás, illetve 12 irodaházban 250 ezer négyzetméter irodaterület és 15 ezer négyzetméter kereskedelmi terület jön létre. A területen mintegy 25-30 ezer városlakó élhet és dolgozhat a közeljövőben.
A Property Market fejlesztési portfóliójának értéke rekordméretűre nőtt, tavaly elérte az 500 milliárd forintot, ami több mint 500 ezer négyzetmétert jelent 26 épületben, amelyből 16 lakóépület, 7 iroda és 3 hotel. A cég a passzív portfóliójában további 500 milliárdos, 27 épületre vonatkozó, 500 ezer négyzetméternyi fejlesztési potenciállal rendelkezik fejlesztési szerződéssel.
A közlemény szerint a covid újabb hullámai, az erősödő infláció és a növekvő bizonytalanság ellenére is jó évet zártak 2021-ben, a cég árbevétele 2019 és 2021 között a duplájára nőtt. Az ingatlanfejlesztő vállalat forgalma 2021-ben elérte a 2,3 milliárd forintot, míg adózott eredménye 847 millió forintot tett ki.
A társaság fejlesztési portfoliója jelentősen bővült, a covid előtt 7, jelenleg 26 projekt fejlesztése zajlik, vagy már befejeződött. Ezzel párhuzamosan a cég szakértői létszáma is megduplázódott, elérte az 50 főt.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.
BudapART néven pályázatot hirdetett a Market.