A Mapei speciálisan kialakított Parking System rendszereinek működésében két elem meghatározó szerepet játszik; a páraátvezetés és a repedés áthidalás.
Az épített környezetben megnőtt a gépjármű parkolóhelyek iránti igény köszönhetően a növekvő életszínvonalnak, a szuburbánus életmódnak és az új építészeti előírásoknak. Ez magában foglalja az elektromos és hagyományos hajtású kerékpárok, rollerek, motorok és autók széles körét, valamint a speciális igényű, családi, illetve mozgáskorlátozott beállókat is.
Ezen felületeknek el kell viselniük a használattal együtt járó terheléseket, legyen az egy egyautós beálló, nagyforgalmú közösségi parkolóház vagy mélygarázs.
A terhelés sokféle lehet - beleértve a kopás, a dinamikus terhelés, az ütés, a vegyszer, a sólé, a pára, a kondenzvíz, az olajok, a gázok, az UV és az időjárás hatásait.
Mivel a terhelés magas ezeken a területeken, ezért a használt burkolóanyagok minőségének is kiválónak kell lennie, az elvárt tartós felhasználhatóság igényei miatt.
A kezeletlen betonfelületek a folyékony anyagok behatolása miatt sérülékenyek lehetnek, a korrózió a betonacél megduzzadásához vezethet, amely a beton takarórétegének leválásával jár és ez a betonfelület tönkremenetelét eredményezheti.
A hidrofóbizált, impregnált betonfelületek ellenállóképessége már jobb eredményeket mutat, de a savakkal és az olajjal szemben nincs hathatós védelmük.
A napjainkban elterjedt Superconcrete csiszolt és impregnált betonfelületek az alaplemez esetén megoldást nyújthatnak - bár manapság az alaplemezeket is rendszeresen injektálni, varrni kell, miután a csiszolás feltárta a felületi hibákat -, de nem adnak alternatívát a rámpa és a födémfelületek tervezetten repedéssel járó alakváltozásaira.
Az Epoxi rendszerek az alaplemezen bizonyítanának - a megfelelő vastagságban és érdesítéssel, akár háttér nedvesedés mellett is. Ám továbbra sem oldják meg a statikus és dinamikus mozgásokból eredő repedések vízbehatolásmentes lezárását a már említett helyeken, főleg nem egy nyitott- vagy tetőparkoló esetében.
Ezekre a helyekre a tervezett repedés áthidalásra képes és bevizsgált termékekre, rendszerekre van szükség, ezzel másodlagos vízvédelmet adva a betonfelületeknek.
A fentiek figyelembevételével a Mapei speciálisan kialakított Parking System rendszerei nyújthatnak megnyugtató megoldást, alaplemezen RHT és RLT, rámpán ID, közbenső födémen ME, tetőn HE megjelöléssel.
Ezek a rendszerek rendelkeznek a hazánkban nem hivatalos és kötelező érvényű OS vizsgálatokkal, amelyek szavatolják az egyes rétegrendek tartós felhasználhatóságát.
A Parking System rendszerek működésében két elem meghatározó szerepet játszik; ez a páraátvezetés és a repedés áthidalás.
A páraátvezetés olyan területeken lehet fontos az alaplemezen, ahol a terület folyamatosan talajvízzel vagy talajnedvességgel terhelt és a beton kénytelen párát vezetni a burkolaton keresztül. Amennyiben ez a képesség nem adott, felléphet a burkolat felválása, foltosodása, amely akár a teljes tönkremenetelhez is vezethet.
A repedés áthidalás a rámpa, a födém és a tető esetében fontos, de nem a teljes rétegrendre érvényes, hanem csak a membrán rétegre, amelyet a merev epoxi alapozó és a PU záró bevonat közé helyeznek el.
Ez azt eredményezi, hogy a felső és alsó réteg repedése esetén a membrán kitart és nem engedi át a vizet, legyen az eső vagy hó.
További információkért és részletekért látogasson el a Mapei oldalára.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.