A kormány szervei, az MKIF és a kivitelezők is részt vesznek az aszfaltszakma meghatározó eseményén, ahol számos nemzetközi szaktekintély is előadást tart.
Immár 23. alkalommal szervezik meg a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA, Hungarian Asphalt Pavement Association) Nemzetközi Konferenciáját (másik, szintén használt nevén Aszfalt Konferenciáját), mely a magyar útépítők egyik legfontosabb és legbiztosabb találkozási pontja. A Siófoki Azúr Hotelben február 14-15-én megszervezésre kerülő renndezvényen a tágabb nemzetközi szakma is képviselteti magát vezető szakemberekkel. A jelenlevők formális és informális környezetben is egyeztethetnek a szakmai kérdésekről, illetve feléleszthetik személyes kapcsolataikat is.
Az eseményen olyan meghatározó ágazati szervezetek cégek is képviseltetik magukat, mint a Colas-csoport, a Duna Group, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., az MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt., vagy a SWIETELSKY Magyarorsztág Kft.
Idén, mint ahogy az elmúlt években is, az élhető jövőért érzett és tudatosan felvállalt közös felelősség határozza meg. Minderről Veress Tibor, a HAPA igazgatója tájékoztatta bővebben a magyarepitok.hu-t. „A két napos találkozón hat szekcióban keressük azokat a válaszokat, amelyek az energia és olajválság miatt, valamint a környezeti károkozások miatt vetődtek fel” – emelte ki a vezető szakember.
Veress Tibor lapunknak egyenként kommentálta az esemény szekcióit is.
„Nem csak magyar előadók lesznek, de vállaltak előadásokat személyesen és online is spanyol, norvég, német, francia, lengyel, osztrák mérnökök, és fog jelentkezni egy magyar mérnök, aki Ausztráliából mondja el az ottani tapasztalatait. Összefoglalva egy érdekes, izgalmas két napot várok, sok újdonsággal, nem lebecsülve egyúttal a személyes találkozások jelentőségét” – informálta még lapunkat a HAPA főigazgatója.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.