Év végére tető alá kerül a környezetbarát műanyag zsaluzásban piacvezető MEVA szolgáltatás-exportra is készülő, Budapest agglomerációjában épülő regionális központja.
Elkészültek a MEVA Zrt. Budapest agglomerációjában épülő, 3 milliárd forintos összköltséggel tervezett, 25 000 négyzetméteres telephelyének épületszerkezetei - adta hírül a zsalugyártó vállalat a honlapján megjelent tájékoztatásában.
Az új regionális központ a tervek szerint év végére már meg is kezdheti működését, amelyben a környező országokba irányuló szolgáltatás-export mellett a cég teljes termékválasztékát, így a korszerű, környezetbarát műanyag zsalutáblákkal szerelt eszközök karbantartását, tisztítását és felújítását is el fogják végezni.
A 3 200 négyzetméteres, irodákat és karbantartó üzemet magába foglaló csarnokhoz az annak kiszolgálására alkalmas, 20 000 négyzetméteres tárolóterület is tartozik, az üzembe pedig csúcsminőségű technológia kerül. Mint kiemelték,
ezzel a regionális szinten is jelentős beruházással mintegy nyolcszorosára nő a Meva szolgáltatási kapacitása, amelyet főleg az innovatív műanyag héjjal szerelt zsalurendszereket használók számára kínál.
Hozzátették, a kapacitásnövelésre a piaci tendenciákat nézve valószínűleg az elkövetkező években szükség is lehet.
A tájékoztatásban ugyanakkor arra is kitértek, hogy 2022-ben a jelentős betonigényű állami beruházások befagyasztása és az előkészített lakásépítések csökkenő száma miatt a Meva az eladási forgalmának idei csökkenésére számít. Emellett a jelenlegi munkák kifutásával és a nagymunkák indulásának hiányával az elkövetkező fél évben a bérleti árbevétel csökkenése is várható. Hozzátették, további negatív tendenciát mutat az is, hogy ezzel párhuzamosan újra megjelent az elmúlt években viszonylag sikeresen visszaszorított „körbetartozás” is, azaz az elvégzett munkák kifizetésének okkal vagy ok nélküli visszatartása.
Mindezek ellenére azonban folyamatosan nő a karbantartási szolgáltatások rendelésállománya, így a vállalat a műanyag héjakkal szerelt zsaluzatok látszóbeton felületekre történő előkészítése mellett egyre jelentősebb számú megrendelést kap az ún. idegen zsaluzatok felújítására is.
Ezzel kapcsolatban Botta D. Mihály, a Meva Zsalurendszerek Zrt. vezérigazgatója elmondta:
„Mindez optimizmusra ad okot, hiszen azt jelzi, hogy az új telephely által kínált, megnövelt szolgáltatási volumenre nem csupán a tervezett német és osztrák piacokról érkezik majd igény.”
A korszerű eszközökbe beruházott kivitelezők számára az emelkedő önköltségek ellenére is gazdasági előnyt jelenthet, hogy az elmúlt években jelentős mennyiségű zsalu került a piacra, mint saját készlet. „Még mindig olcsóbb a saját, műanyag zsaluhéjjal szerelt zsaluzatok karbantartása, mint a zsalubérlés.” – teszi hozzá a szakember.
Botta D. Mihály az üzembe beépülő új technológiával kapcsolatban hangsúlyozta, a felszerelésnek köszönhetően többek között a MEVA innovációját, a famentes környezetbarát műanyag zsaluhéjakat is kevés előmunkával lehet majd előkészíteni a korlátlan számú újrafelhasználásra. Hozzáteszi,
„A több mint fél évszázada működő családi vállalkozás üzletmenetét már a kezdetektől a környezettudatosság határozza meg. Ennek legjobb példája MEVA találmányként a több mint 20 éve forgalmazott famentes műanyag zsaluhéj, mellyel máig egyedülálló a zsalupiacon.
De jó példája a hamarosan megépülő magyar telephely is, amely tevékenységének minden lehetséges részterületén megújuló energiaforrásokat fog használni.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.