Felismerve az iparági kommunikáció és marketing területén bekövetkezett változásokat, az ÉVOSZ Média Tagozata a szektor kommunikációs szokásainak feltérképezését vette vállára.
Az építési vállalkozások piaci helyzetének erősítését szolgálhatja a megfelelő marketing és kommunikációs tevékenység. Az építőipar sajátosságaihoz igazodó sikeres kommunikációs tevékenység különösen fontos a piac szűkülése, az építési szolgáltatások iránti kereslet csökkenésének időszakában.
A vállalkozások nagyrésze az építési piac növekedésének elmúlt hat évében nem fordított kellő hangsúlyt a marketing-kommunikációs ügyekre, így a megváltozott piaci körülmények között messziről indul a lehetőségek gyakorlatban történő alkalmazásában.
A kialakult helyzetet mérlegelve az ÉVOSZ Média Tagozata egy széleskörű ágazati helyzetértékelést készít elő és szakmai közreműködést ajánl a Szövetség tagjainak a sikeres marketing érdekében.
Bár az elmúlt években egyértelműen fejlődött az építőipari szektor kommunikációja, sokat változott marketinggyakorlata, mégsem ismerjük pontosan a gyakorlatot, a vállalatok bevált módszereit vagy épp sikerrátáját. Az ÉVOSZ most olyan felmérést indított, amit eddig senki nem tett meg: a Tagozat ambiciózus kezdeményezése nem kevesebb, mint felmérni az iparág kommunikációs állapotát.
A Média Tagozat szakértői munkacsoportjának segítségével kidolgozott, átfogó kérdőív remélhetőleg segít majd az építőipari szektor szereplőinek abban, hogy hatékonyabbá és versenyképesebbé váljanak.
A Média Tagozat további, kiemelt célja pedig az iparágban tevékenykedő kommunikációs, marketinges és PR szakemberek szakmai közösségének létrehozása, amely lehetővé teszi a gyors tudásmegosztást, szükség esetén az együttes fellépést.
A közösség a szektorban dolgozók számára újszerű lehetőség arra, hogy együttműködjenek az ipar fejlesztése érdekében, hiszen ez mindenkinek közös érdeke.
Kincses Péter, az ÉVOSZ Média Tagozatának elnöke a kezdeményezés fontosságát hangsúlyozva elmondta: „a jelenlegi gazdasági környezetben különösen fontosnak tartjuk a tudatos kommunikációs stratégia felállítását, mert a hatékony kommunikáció lehet az, ami a vállalatokat előre viszi, szükség esetén pedig kisegíti a bajból. Ennek érdekében kérjük az iparágban tevékenykedő kommunikációs, marketinges és PR szakembereket, hogy csatlakozzanak a felméréshez és töltsék ki a kérdőívet.”
A kérdőívet ide kattintva tudja kitölteni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.