Felismerve az iparági kommunikáció és marketing területén bekövetkezett változásokat, az ÉVOSZ Média Tagozata a szektor kommunikációs szokásainak feltérképezését vette vállára.
Az építési vállalkozások piaci helyzetének erősítését szolgálhatja a megfelelő marketing és kommunikációs tevékenység. Az építőipar sajátosságaihoz igazodó sikeres kommunikációs tevékenység különösen fontos a piac szűkülése, az építési szolgáltatások iránti kereslet csökkenésének időszakában.
A vállalkozások nagyrésze az építési piac növekedésének elmúlt hat évében nem fordított kellő hangsúlyt a marketing-kommunikációs ügyekre, így a megváltozott piaci körülmények között messziről indul a lehetőségek gyakorlatban történő alkalmazásában.
A kialakult helyzetet mérlegelve az ÉVOSZ Média Tagozata egy széleskörű ágazati helyzetértékelést készít elő és szakmai közreműködést ajánl a Szövetség tagjainak a sikeres marketing érdekében.
Bár az elmúlt években egyértelműen fejlődött az építőipari szektor kommunikációja, sokat változott marketinggyakorlata, mégsem ismerjük pontosan a gyakorlatot, a vállalatok bevált módszereit vagy épp sikerrátáját. Az ÉVOSZ most olyan felmérést indított, amit eddig senki nem tett meg: a Tagozat ambiciózus kezdeményezése nem kevesebb, mint felmérni az iparág kommunikációs állapotát.
A Média Tagozat szakértői munkacsoportjának segítségével kidolgozott, átfogó kérdőív remélhetőleg segít majd az építőipari szektor szereplőinek abban, hogy hatékonyabbá és versenyképesebbé váljanak.
A Média Tagozat további, kiemelt célja pedig az iparágban tevékenykedő kommunikációs, marketinges és PR szakemberek szakmai közösségének létrehozása, amely lehetővé teszi a gyors tudásmegosztást, szükség esetén az együttes fellépést.
A közösség a szektorban dolgozók számára újszerű lehetőség arra, hogy együttműködjenek az ipar fejlesztése érdekében, hiszen ez mindenkinek közös érdeke.
Kincses Péter, az ÉVOSZ Média Tagozatának elnöke a kezdeményezés fontosságát hangsúlyozva elmondta: „a jelenlegi gazdasági környezetben különösen fontosnak tartjuk a tudatos kommunikációs stratégia felállítását, mert a hatékony kommunikáció lehet az, ami a vállalatokat előre viszi, szükség esetén pedig kisegíti a bajból. Ennek érdekében kérjük az iparágban tevékenykedő kommunikációs, marketinges és PR szakembereket, hogy csatlakozzanak a felméréshez és töltsék ki a kérdőívet.”
A kérdőívet ide kattintva tudja kitölteni.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.