Ugyan az időjárás nem kedvezett az idei kerékpárosversenynek, de a versenyszellem és a kitartás erősebb volt a sportemberekben az idei Szabadics Ride Company Challenge-en.
Szeptember 22-e és 24-e között szervezték meg az idei, 16. MAPEI Tour de Zalakarost. Összesen öt futamra nevezhettek a kerékpárosok. A háromnapos esemény utolsó napján, vasárnap a zord időjárási körülmények, a szél és eső sem tántorította el az indulókat.
A rendezvény második napján, szombaton tartották a céges csapatversenyt, a Szabadics Ride Company Challenget, amely négy-öt fős céges csapatok versengésének adott teret a csodálatos Kis-Balaton természeti környezetében, 38 km távon, sík terepen. A tekerést VERSENY és HOBBY kategóriában rendezték meg, így mind a gyakorlott kerékpárosoknak, mint a hobbi bringásoknak lehetőségül volt csapatban összemérni erejüket.
A céges csapatversenyen kívül még három számban - gyermekverseny, teljesítménytúra, országúti maraton – indulhattak a lelkes sportemberek.
A vasárnapi nap az egyéni és a családi futamoké volt. Egyéniben, hosszabb szakaszokon 60 és 137 kilométeren indulhattak a biciklisek. A családi bringatúra 33 kilométer hosszú, sík útvonalon, nagyrészt kerékpárúton halad a Kis-Balatont megkerülve.
A Szabadics Zrt. egész évben tartott közös tekeréseket, emellett egyénileg is edzettek a nagy eseményre. Az építőipari vállalat 5 csapattal, összesen 21 fővel nevezett a szombati céges csapatversenyre és kiváló eredményeket értek el.
Verseny kategóriában indult a „Leghosszabb óra” nevű öt fős formáció, amely célként tűzte ki maga elé, hogy egy órán belül teljesíti a csaknem 40 km-es távot. Óriási sikerként értékelték, hogy 00:59:28 alatt begördültek a célba.
Szintén kimagasló eredmény a cég számára, hogy a Szabadics Csajok csapata megnyerte a női hobby kategória versenyét. De jól szerepelt a Szabadics Magasépítők, a Szabadics Tekergők és a #SUHANcok csapata is.
A szervezők minden évben igyekeznek valamilyen újítással még színvonalasabbá tenni a rendezvényt. Ennek köszönhetően évről évre egyre nagyobb az érdeklődés a Tour de Zalakaros különböző versenyfutamaira és a Szabadics Ride Company Challenge céges csapatversenyre is. Mint azt Kovács Tamás, a Szabadics Zrt. elnöke korábban lapunknak elmondta:
idén még a tavalyi rekordnak számító nevezést is felülmúlták: a szeptember 22-i hétvégén 71 csapat nevezett, több mint 300 fővel. „Külön öröm számunkra, hogy az ország egyetlen nemzetközi licensszel rendelkező csapata, az Epronex Team is megméretteti magát a versenyen” – tette hozzá a vállalat vezetője.
A csapatot működtető társasággal együttműködési megállapodást is aláírtak, így a versenyzők a Szabadics Zrt. támogatásának köszönhetően tudnak részt venni a különböző megmérettetéseken, népszerűsítve ezzel a kerékpársportot és Magyarországot szerte a világban.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.