A Duna Aszfalt munkájával több mint 11 kilométer útvonal újult meg Csákvár és Felcsút között.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a Kiemelt Társadalmi Igények Program keretében felújították a 8126. jelű Söréd−Csákvár−Bicske összekötő út Csákvár−Felcsút szakaszát 11,7 kilométer hosszan a 19+652 – 31+355 kilométerszelvények között. A beruházás ünnepélyes átadására szerdán került sor.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy az útvonal Fejér megye egyik legforgalmasabb szakasza, mely 1978-ban készült el, és azóta a burkolatát nem újították fel.
A nettó 1,3 milliárd forint értékű munkát a Duna Aszfalt Zrt. végezte el. A kivitelezés 2021. augusztus végén kezdődött, a műszaki átadás-átvétel 2022. január közepén történt meg.
A beruházás keretében
Az átadón elhangzott, hogy a 8126. jelű út felújítása 2018-ban kezdődött. Ekkor újították fel TOP forrásból a Söréd−Zámoly, majd 2019-ben a Zámoly−Csákvár szakaszt, és 2021-ben adták át a Csákvár átkelési szakaszt.
A most átadott útvonal Csákvár Felcsút felőli végétől indulva − illeszkedve Csákvár belterületi szakasz felújításhoz − a 2017-ben Felcsúton megépült körforgalomhoz csatlakozik. A felújítás túlnyomórészt külterületi részeket érintett, de Vértesboglár település átkelési szakaszát is magába foglalja.
Az érintett útvonalon a meglévő burkolat profilba marása után 2 réteg aszfalt épült teljes szélességben. A meglévő árkok és az átereszek tisztítása is megtörtént. Az érintett útvonalon található − 1948-1949-ben épült − 4 hidat is felújították.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.