2024.04.17, Szerda
Professzionális szolgáltatás és maximális ügyfélélmény a Bayer Property ingatlanfejlesztéseiben

Professzionális szolgáltatás és maximális ügyfélélmény a Bayer Property ingatlanfejlesztéseiben

magyarepitok.hu

2023.12.29. 11:00 - Bíró Beáta

Öröm és élmény legyen az ingatlanvásárlás, ne pedig ügyintézések nyomasztó terhe – ez motiválja a Bayer Property értékesítési üzletágát. A cégcsoporton belüli ingatlanfejlesztés robbanásszerű, piaci igényeknek megfelelő átalakításáról Balla Ákossal, a cég értékesítési igazgatójával beszélgettünk.

Hirdetés

Ahogy azt már több cikkünkben bemutattuk, a Bayer Construct Zrt. hosszú évek óta úgy építi cégcsoportját, hogy az az egész ágazat vertikumát lefedje. A cég az elmúlt időszakban és jelenleg is több lakópark kivitelezését végzi, a lakások értékesítése és maga az ingatlanfejlesztés pedig sokkal hatékonyabbnak tűnt saját cégcsoporton belül, ezért életre hívták az értékesítési üzletágat. A Bayer Property mára Magyarország leginnovatívabbnak tartott ingatlanfejlesztő cégévé vált.

Balázs Attila vezérigazgató 2020 őszén az értékesítési üzletág vezetésére Balla Ákost kérte fel, aki így emlékszik vissza a kezdetekre: „Akkoriban nem voltak meg az értékesítésnek sem a személyi, sem az infrastrukturális elemei, így gyorsan el tudtuk kezdeni a munkát a saját know how-nk kialakításával. Az értékesítők és a jól felkészült ügyvédek mellé kellett egy átfogó, jól működő, testre szabott informatikai megoldás, vagyis egy speciális CRM rendszer.”

 

Kellett egy jó elképzelés a kitűzött célokhoz

A CRM rendszer a teljes folyamatan résztvevő területek számára információs bázis, amelyben az ügyfelek ingatlannal kapcsolatos befizetéseit is követni tudják.

Ez alapján egy-egy ügyfélre szabva le tudjuk modellezni a projekt cash-flow-ját, lehetővé teszi, hogy a kivitelezésben részt vevő kollégák akár egy anyagbeszerzést, vagy egy fizetési határidőt is ehhez tudnak igazítani” – részletezi az üzletágvezető. Hozzáteszi: ez nagyban segíti a tervezést, ütemezést.

Ugyanez a rendszer az értékesítők számára egy időbeosztást jelent, hogy melyik ügyfél milyen folyamatban van, a jogi résztvevők számára egy szerződéses folyamatnak a menedzselését, a pénzügy számára pedig a bevételek beáramlását jelenti.

 

Balla Ákos, értékesítési igazgató, Bayer Property Zrt. 
Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

Egy speciális szoftverben találták meg a széleskörű lehetőségeket  

Az első CRM rendszer azonban nem tudta maradéktalanul kielégíteni a felmerülő igényeket, ezért egy személyre szabott, ingatlanfejlesztőknek kifejlesztett szoftvert vásárolt a vállalat. Ez a Realpad, amelyet 12 országban több mint száz ingatlanfejlesztő sikeresen használ.  

Ma a rendszer képes arra, hogy tökéletesen nyomon kövesse az ügyfeleket, bizonyos folyamatokat menedzseljen. Ebben nyilvántartják a hivatalos dokumentumokat, okmányokat.

 

Az ügyfél kényelme és a gyors kiszolgálás mindennél fontosabb

S hogy ez hogy néz ki a mindennapokban? Az értékesítő találkozik az ügyféllel, tablettel a kezében. Bemutatja az alaprajzokat, terveket, amire az ügyfél kíváncsi. Kiválasztanak a tableten egy lakástípust a listából és úgymond „kosárba” teszik, mint egy webes vásárlásnál. Az értékesítő ezt egy gombnyomással elküldi az ügyfélnek. Nem kell visszasétálni az irodába és az ottani gépéről megtenni ezt.

 „Az azonnaliság azért is fontos, mert sokszor tapasztaljuk azt - főleg amikor egy épület már magas készültségi fokon áll -, hogy megrohamoznak minket az ügyfelek, és az értékesítő egyszerűen nem tud leülni adminisztrálni. Így nem fordul elő az, hogy nem kapta meg aznap az infórmációt, csak másnap, vagy más valaki lefoglalta előtte. Nem alakulnak ki viták” – indokolja Balla Ákos.  

„Ha az ügyfél akár telefonon visszajelez az értékesítőnek, ő ott helyben „foglalt” státuszba tudja tenni azt az ingatlant, innentől kezdve az az ingatlan már az ügyfélé és a weboldalról is automatikusan lekerül.”

 

Az épülő Elite Park Újbudán

 

Minden elérhető egyetlen helyen az ügyfél számára

Nagyon fontos, hogy létrejön az ügyfélélmény, vagyis a vásárlót nem éri csalódás, hiszen a weboldalon csak az érvényes kínálatot látja.

S hogy még hatékonyabb legyen a rendszer, a most elkészült Balance Garden lakásainál egy új folyamatot vezettek be: itt már az esetleges hibáknak a felvétele is tableten történik, a Plandoc építőipari szoftveren keresztül. A hibák egy térinformatikai modellben jelennek meg, amit azonnal lát az építésvezető is és azonnal tud intézkedni.

A Realpad értékesítői rendszert összekötötték a Plandoc kivitelezői szoftverrel, így minden adott projekttel kapcsolatos információ, vagy akár személyes dokumentum egyetlen adatbázisban gyűlik össze. Az adatokat az ügyfél a saját ügyélportálján is látja és kezelheti.  

 

Balance Garden
Fotó: Erdei Mihály/magyarepitok.hu

 

Ezzel hatékonyan tudjuk segíteni az ügyfeleket, hiszen ha utána banki ügyintézésre van szükség, ezeket a dokumentumokat – pl. adásvételi szerződés, jegyzőkönyv, stb. – nem kell otthon szkennelnie, hanem minden ott van egy helyen az ügyfélfiókjában és egy gombnyomással át tudja küldeni. Vagyis az ügyintézés nagy részét leveszik az ügyfél válláról.  

„A lakásvásárlás valójában egy öröm. Mi nem a problémahalmazt akarjuk növelni, hanem azt szeretnénk elérni, hogy az ügyfél a szolgáltatásunk által pozitív élményekkel gazdagodjon. A jövőben az ügyfélportálon keresztül szeretnénk továbbá még szélesebb körű információkat is nyújtani: friss fotókat, cikkeket közölni az adott projekt haladásáról, bizonyos mérföldkövekről, hiszen számára is jó érzés, ha tudja, hogyan alakul, fejlődik a beruházás.”

 

Egyetlen értékesítő teszi kényelmessé és gyorssá a folyamatot

Balla Ákos egy olyan exkluzív élményt is említ, amely tudomása szerint sehol máshol a piacon nem alkalmazzák. Ez pedig az, hogy az ügyfélnek egyetlen kapcsolattartója van és végig vele kommunikál a teljes értékesítési folyamat során, egészen a birtokbaadásig. „Ugyanaz a munkatársunk mutatja be az ingatlant, végzi a szerződés előkészítését, vele választják ki a burkolatokat, stb. Ha valami problémája van, ha adott esetben mondjuk másik garázst szeretne, vagy bármilyen változtatást, akkor a már ismert személy viszi az ügyét és nem kell idegen kollégákkal, műszaki szakemberekkel egyeztetnie, hanem ez a mi dolgunk, házon belül.”

Az ügyfél mindig mindenről a saját értékesítőjétől kap visszacsatolást, így nem merülhet fel az, hogy valaki mással valami mást beszélt meg, vagyis kiküszöbölhetők a félreértések.

Az értékesítési igazgató az ügyfelek bizalmi indexét nagyon fontosnak tartja. A cég például csak olyan anyagokkal dolgozik, amelyek garantálják a fix árat és a minőséget, ugyanakkor ez kicsit szűkebb mozgásteret ad az ügyfelek számára. Ezáltal van egy merevség a rendszerben, hiszen kialakításon, burkolatokon nincs lehetőség változtatni, mert a különböző extra igények, módosítások irreálisan drágává tennék az ingatlanokat.

 

A Zenit by Bayer zuglói társasház lakásának látványterve

 

„Azt kell az ügyfeleknek mérlegelni, hogy tíz féle burkolatból szeretnének választani, vagy műszakilag hibátlan ingatlant szeretnének kapni. Én azt gondolom, hogy legalább olyan fontos az egyik, mint a másik, de mi az utóbbit kínáljuk. Tudjuk, hogy lesznek ügyfelek, akiket ezáltal elveszítünk, ám nekünk a legfontosabb, hogy egy jó minőségű lakást, határidőre adhatunk át neki biztonságban.”

 

A jövő a folyamatos fejlesztés

A Bayer Property az ingatlanfejlesztéseinél elsősorban a műszakilag pontos építésre koncentrál. A jövőben azonban az egyes projekteknél erősíteni szeretnék a vizuális élményeket is. Az elképzelések szerint látványterveken, digitális modelleken szeretnék bemutatni az épülő beruházásokat, ingatlanokat.  

„Tulajdonképpen folyamatos fejlesztés alatt áll a rendszer. Amit el szeretnénk érni, annak a 80 százaléka már működik: elérhető a teljes dokumentáció, a számlázás, a fizetési emlékeztetők, vagyis a különböző informatikai rendszerek összekapcsolása már megtörtént. A maradék 20 százalékot, ami a vizuális élmény növelését jelenti majd, pedig a következő hónapokban bevezetjük – ezeket már teszteljük házon belül.” 

A tervek között az is megfogalmazódott, hogy az összegyűjtött adatokat továbbítják majd az ingatlan üzemeltetőjének. Tehát a birtokbavétel után is ugyanezen a felületen keresztül tud a tulajdonos kapcsolatba lépni az üzemeltetővel, így hatékonyabban kezelhetők a felmerülő problémák.

„Három évvel ezelőtt ez volt a víziónk és nagyon nagy dolognak tartom, hogy ez hamarosan száz százalékig megvalósulhat. Ehhez szükséges volt a Bayer Construct menedzsmentjének innovatív hozzáállására, hogy támogatta az elképzeléseinket, így professzionális megoldást adhatunk a piaci igényekre” – zárja gondolatait Balla Ákos értékesítési vezető.  

Iparági hírekBayer PropertyBayer Construct Zrt.Elite ParkBalance GardenZenit by BayerZugló

Hírlevél

Hirdetés