Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Lezárult a STRABAG Építőipari Zrt. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NFKI) által meghirdetett pályázat keretében megvalósított „Előregyártás és integrált gyártásirányítási rendszer fejlesztése a lakóépület-építés, a hídgerenda-gyártás és az acélfeldolgozás terén” című projekt – derül ki az építőipar meghatározó cégcsoportjának Facebook-posztjából.
A projektet utánkövetéseként közzétett bejegyzésben rámutatnak: az STR Hídgerenda termékcsalád elemeit 9 féle eltérő magasságú hídgerenda keresztmetszettel gyártják. A csatolt videóban az is kiderül, hogy a termékcsalád először a 67-es út - immár átadott - látrányi elkerülőjének egyik műtárgyában debütált.
A hídelemek megvalósítása során a hazai piacon szerzett sok éves tapasztalatára támaszkodott a STRABAG, a hídtervezők és potenciális megrendelőik elvárásaival együtt olyan megoldásokat alkalmazva, melyek költséghatékony gyártást és gyors kivitelezést tesznek lehetővé, illetve energiahatékonyak is. A posztban olvasható az is, hogy az eddig beépített gerendák próbaterhelésük alatt is visszaigazolták az elvárásokat.
A fejlesztést az NFKI mintegy 39 százalékos intenzitással támogatta, mintegy 400 millió forint értékben – ahogy a STRABAG honlapján közzétett projektleírásban is közzétették.
Kiemelt hangsúllyal kezelik az épületek fenntarthatóságát, ezért léptek be a Magyar Környezettudatos Építés Egyesületébe.
Az ÉVOSZ podcastjének legújabb adásában újra Lázár János építési és közlekedési minisztert kérdezte Bene János.