Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Lezárult a STRABAG Építőipari Zrt. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI) által meghirdetett pályázat keretében megvalósított „Előregyártás és integrált gyártásirányítási rendszer fejlesztése a lakóépület-építés, a hídgerenda-gyártás és az acélfeldolgozás terén” című projekt – derül ki az építőipar meghatározó cégcsoportjának Facebook-posztjából.
A projektet utánkövetéseként közzétett bejegyzésben rámutatnak: az STR Hídgerenda termékcsalád elemeit 9 féle eltérő magasságú hídgerenda keresztmetszettel gyártják. A csatolt videóban az is kiderül, hogy a termékcsalád először a 67-es út - immár átadott - látrányi elkerülőjének egyik műtárgyában debütált.
A hídelemek megvalósítása során a hazai piacon szerzett sok éves tapasztalatára támaszkodott a STRABAG, a hídtervezők és potenciális megrendelőik elvárásaival együtt olyan megoldásokat alkalmazva, melyek költséghatékony gyártást és gyors kivitelezést tesznek lehetővé, illetve energiahatékonyak is. A posztban olvasható az is, hogy az eddig beépített gerendák próbaterhelésük alatt is visszaigazolták az elvárásokat.
A fejlesztést az NKFI mintegy 39 százalékos intenzitással támogatta, mintegy 400 millió forint értékben – ahogy a STRABAG honlapján közzétett projektleírásban is közzétették.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.