Kulturális értékmentés és Újszerű Megközelítés – e két kategória díját is megnyerte a Market Építő Zrt. ROM Vándor programja az ötödik DoingGood-CSR Award versenyen, ahol a vállalatok és szervezetek társadalmi felelősségvállalását értékelik.
A PPH Media ismét díjazta a vállalatok és szervezetek pozitív társadalmi és környezeti hatással járó projektjeit, innovatív megoldásait. A zsűri 18 nevezést juttatott tovább, közülük kerültek ki a díjazottak.
A Market Építő Zrt. ROM Vándor programja a DoingGood-CSR Award versenyen, az Újszerű Megközelítés Különdíján kívül, elnyerte a kategóriagyőztesnek járó elismerést is az értékmenő, értékátadó projektek között is.
A ROM Vándor program a neves építőipari cég példaértékű kezdeményezése, amelyben egyfajta mozgalomként óvja, képviseli és népszerűsíti az Árpád-kori szakrális romjainkat.
Eddig több mint 100 elhagyatott középkori romot térképeztek fel. A Market Építő Zrt. neves szakértők bevonásával, valamennyi kapcsolódó feladat elvégzésével a vállalat munkatársainak önkéntes közreműködésével évente 2-3 romot újít fel.
A ROM Vándor Program keretében eddig: a Zsámbéki-medencében található Töki romtemplom, a Balaton partján lévő Aszófőn, a kövesdi templomrom és környezete, Tatabánya közelében, az országos Kéktúra útvonalán megbúvó, 800 éves csákányospusztai templomrom és a Somogy vármegyében található Varjaskéri pusztatemplom újulhatott meg.
A kezdeményezés elsődleges célja - olvasható a program honlapján - a romok autentikus, természetes szépségének megőrzése. A beavatkozások visszafogottan segítik a megóvás, a biztonságos megtekintés és az értelmezés lehetőségét, miközben megőrzik és felerősítik a romok „időtlen” atmoszféráját.
A ROM Vándor program 2024-ben elnyerte az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottságának „Példamutató Műemlékgondozásért” díját és a Média Építészeti Díj „Épített környezet” díját is. A szakmai elismerések sora tovább bővült, 2025-ben a DoingGood CSR Award „Értékmentő, értékátadó tevékenységének” kategória fődíjával és az Újszerű Megközelítés különdíjával.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.