A német tulajdonú cég által gyártott elektronikus kormányrendszerek közt olyan magyar fejlesztés is van, ami fél liter benzint takarít meg 100 kilométerenként. A félezer új munkahelyet teremtő projektet a magyar kormány 10,6 milliárd forintos támogatásban részesíti magas hozzáadott értéke miatt. A magyarországi autóipar termelési értéke 17 százalékkal nőtt két év alatt.
A következő években több mint harmincmilliárd forint értékben hajt végre beruházást Magyarországon a többek közt autóalkatrészeket gyártó Thyssenkrupp német konszern, amellyel csaknem 500 új munkahely jön létre.
A hírt Marc de Bastos Eckstein, a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft. ügyvezető igazgatója jelentette be budapesti sajtótájékoztatón.
Zöldmezős beruházás eredményeképp, a budapesti K+F kompetencia központon és a győri gyáron kívül 2017-től Jászfényszarun is gyárt kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a vállalat.
Az ügyvezető igazgató felidézte, hogy az óriásvállalat 1999-ben kezdte meg elektromos kormányrendszerek fejlesztését Magyarországon, majd 2007-ben alapították meg a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft-t. 2013 júniusában nyílt meg a győri gyáregységük, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket.
Az eseményre készült tájékoztató szerint a magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus rásegítésű kormányrendszerek energiatakarékosabbak a hagyományos hidraulikus szervóknál, és járművenként akár fél liternyi üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométeren. Olyan vezetést támogató alkalmazások használatát teszik lehetővé, mint az automatikus parkolási segéd, a sávtartó alkalmazás, vagy akár az önvezető, autonóm autó.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egyúttal bejelentette: tekintve, hogy magas hozzáadott értékű beruházásról van szó, a magyar kormány 10,6 milliárd forintos támogatásban részesíti a Thyssenkruppot.
Mint mondta, a Thyssenkrupp a világ egyik legnagyobb acélgyártással, autó-, gép-, energia- és építőipari alkatrészek gyártásával foglalkozó vállalata, amely jelenleg 77 országban 497 leányvállalatot üzemeltet, mintegy 155 ezer alkalmazottal, ebből mintegy 1000 dolgozik Magyarországon.
Hangsúlyozta, a német konszernnel való együttműködés túlmutat ezen a beruházáson, a Thyssenkrupp tavaly világszerte több mint 200 millió eurót fordított kutatás-fejlesztésre, Magyarország szintén próbál ezen a területen is jobb feltételeket biztosítani, így például a 2014-2020-as költségvetési ciklusban már 3 milliárd euró jut erre a célra. A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte az autóipar jelentőségét a magyar gazdaságban, rámutatva, hogy tavaly a teljes ipari kibocsátás több mint 30 százaléka az autóiparból származott. A szegmens termelési értéke pedig a 2014-es 6690 milliárd forintról 2015-ben 7833 milliárd forintra emelkedett, ami 17 százalékos növekedés. Az autóiparban már több mint 740 vállalat tevékenykedik Magyarországon, 144 ezer embernek adva munkát.
Szíjjártó Péter kifejtette: a német gazdaság alapvetően meghatározza a magyar gazdaság teljesítményét, 6000 német vállalat, mintegy 300 ezer embert alkalmaz Magyarországon, az összes külföldi működőtőke ötöde Németországból származik, a külkereskedelmi forgalom több mint negyede irányul a Németországba.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.