A cél az volt, hogy nőjön a park területe, legyen 15 ezer négyzetméterrel nagyobb a zöldfelület, legyen több sportpálya, és jelenjen meg a víz.
Az OpenSpace Kft. és a Deicler Jakab Építész Stúdió Kft. közös pályamunkája nyerte a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) által meghirdetett, a városmajori közpark átfogó fejlesztését célzó, nyílt tájépítészeti tervpályázatot - jelentették be Budapesten.
A kormány a fővárosi zöldterületek megújításához és a városmajori közparkfejlesztés megvalósításához szükséges határozatában döntött a városmajori közpark átfogó fejlesztéséről, ennek nyomán írt ki a BFK tájépítészeti tervpályázatot, amelyre 14 tervezőcsapat jelentkezett.
"Az volt a célunk, hogy nőjön a park területe, legyen 15 ezer négyzetméterrel nagyobb a zöldfelület, legyen több, megújult közösségi sportpálya, valamint, hogy jelenjen meg a víz: egy kis ér az Ördögárok egykori vonalán és egy tó a Városmajori templom mellett" - mondta el az MTI-nek az eredményhirdetés után Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, a bíráló bizottság elnöke.
Hozzátette, a győztes terv egyszerre tartja tiszteletben a park történeti örökségét és valósít meg új gondolatokat, kortárs tájépítészeti megközelítést. "Nagyon jól tagolja a Városmajort egy csendesebb, a nyugodt pihenést szolgáló területre, illetve egy aktívabb időtöltést, sportolást lehetővé tevő részre" - emelte ki Fürjes Balázs.
Hamarosan megkezdődik a Budai Zöld Korridor másik elemének, a Gellért-hegyi közpark megújításának előkészítése is. A 42 hektáros terület csaknem teljes egészében természetvédelmi terület, a Duna-Ipoly Nemzeti Park része, ám jelenleg elhanyagolt állapotban van, Budapest egyik legnagyobb turisztikai szégyenfoltjának számít. A megújításához kapcsolódó előkészítési feladatokat a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ végzi, a megalapozó tanulmányokat követően tájépítészeti tervpályázatot írnak ki a park megújítására, majd a budapestiek bevonásával megkezdődhet a park terveinek elkészítése.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.