A V-Híd Zrt. képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának oktatóiból álló szakmai bizottság összesen három hallgatót részesít ösztöndíjban.
A magyarországi vasútépítési piac vezető szereplője, a V-Híd Zrt. ösztöndíj pályázatot hirdet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Karának alapszakos és mesterszakos hallgatói számára.
A V-Híd Zrt. a magyarországi építőipar egyik legfiatalabb, dinamikusan fejlődő vállalata, amely az ország számos pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású projekteket egyaránt. Célkitűzései között szerepel többek között a nemzetközi üzleti terjeszkedés, valamint az utánpótlás-nevelés támogatása is.
A program elsődleges célja a tehetséges és rátermett építőmérnök hallgatók támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése és gyakorlati ismereteik bővítése.
A vállalat a hallgatók mellé mentorokat jelöl ki, akik szakmai tapasztalataikkal segítik a közös munkát. A pályázati időszak alatt a V-Híd Zrt. heti 8 órás feladatot biztosít hibrid munkavégzésben.
A támogatás 1 évre szól, melyet pályázati úton lehet elnyerni. A benyújtott pályázatokat egy, a V-Híd Zrt. képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának oktatóiból álló szakmai bizottság bírálja el. A bizottság összesen három hallgatót részesít ösztöndíjban.
A pályázati időszak 2022. július 15-től szeptember 5-ig tart. A pályázatokat a szakmai bizottság várhatóan 2022. szeptember 12-én bírálja el, az eredményről valamennyi pályázó e-mail-ben értesül.
A támogatott hallgatókat havi bruttó 200.000 Ft ösztöndíj illeti meg. A pályázatok kötelező tartalmi elemein túl, az elbírálás során előnyt jelent a meglévő vagy folyamatban lévő TDK dolgozat, megjelent vagy megjelenés alatt álló szakmai publikáció, demonstrátori, illetve szakkollégiumi tevékenység, továbbá releváns szakmai gyakorlat vagy tapasztalat.
A V-Híd Zrt. a vasútépítési piac legtöbb ágazatában jelen van a tervezéstől a szállításon át minden létesítmény kivitelezéséig saját eszközökkel, saját munkaerővel, bizonyos esetekben pedig stratégiai partnerekkel közösen.
A cégcsoport jelenleg közel 1000 munkavállalóval dolgozik a hazai és nemzetközi vasúti piacon. A szellemi foglalkoztatottak aránya jelenleg 60 százalék körül áll.
A kivitelezési ágazat növekedése mellett hangsúlyt kap a kutatás-fejlesztés is, erre a területre minél több fiatal hazai mérnököt terveznek bevonni.
Ahogy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a vállalat rekordmértékű nemzetközi megállapodást kötött, melynek értelmében hazánkban kiépül egy vasútépítő gépeket karbantartó központ. Sárváry István vezérigazgató rámutatott, hogy a beruházással több tucat olyan munkahelyet teremtenek, amely a szakképzett magyar munkaerő számára itthon biztosít munkalehetőséget. Ezzel nem csupán a már az ágazatban dolgozók számára nyitnak ki egy új ajtót, hanem egyben hazai alternatívát is kínálnak a fiatal szakemberek számára.
Bővebb információt és a pályázat további feltételeit itt találják az érdeklődők.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.