A V-Híd Zrt. képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának oktatóiból álló szakmai bizottság összesen három hallgatót részesít ösztöndíjban.
A magyarországi vasútépítési piac vezető szereplője, a V-Híd Zrt. ösztöndíj pályázatot hirdet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Karának alapszakos és mesterszakos hallgatói számára.
A V-Híd Zrt. a magyarországi építőipar egyik legfiatalabb, dinamikusan fejlődő vállalata, amely az ország számos pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású projekteket egyaránt. Célkitűzései között szerepel többek között a nemzetközi üzleti terjeszkedés, valamint az utánpótlás-nevelés támogatása is.
A program elsődleges célja a tehetséges és rátermett építőmérnök hallgatók támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése és gyakorlati ismereteik bővítése.
A vállalat a hallgatók mellé mentorokat jelöl ki, akik szakmai tapasztalataikkal segítik a közös munkát. A pályázati időszak alatt a V-Híd Zrt. heti 8 órás feladatot biztosít hibrid munkavégzésben.
A támogatás 1 évre szól, melyet pályázati úton lehet elnyerni. A benyújtott pályázatokat egy, a V-Híd Zrt. képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának oktatóiból álló szakmai bizottság bírálja el. A bizottság összesen három hallgatót részesít ösztöndíjban.
A pályázati időszak 2022. július 15-től szeptember 5-ig tart. A pályázatokat a szakmai bizottság várhatóan 2022. szeptember 12-én bírálja el, az eredményről valamennyi pályázó e-mail-ben értesül.
A támogatott hallgatókat havi bruttó 200.000 Ft ösztöndíj illeti meg. A pályázatok kötelező tartalmi elemein túl, az elbírálás során előnyt jelent a meglévő vagy folyamatban lévő TDK dolgozat, megjelent vagy megjelenés alatt álló szakmai publikáció, demonstrátori, illetve szakkollégiumi tevékenység, továbbá releváns szakmai gyakorlat vagy tapasztalat.
A V-Híd Zrt. a vasútépítési piac legtöbb ágazatában jelen van a tervezéstől a szállításon át minden létesítmény kivitelezéséig saját eszközökkel, saját munkaerővel, bizonyos esetekben pedig stratégiai partnerekkel közösen.
A cégcsoport jelenleg közel 1000 munkavállalóval dolgozik a hazai és nemzetközi vasúti piacon. A szellemi foglalkoztatottak aránya jelenleg 60 százalék körül áll.
A kivitelezési ágazat növekedése mellett hangsúlyt kap a kutatás-fejlesztés is, erre a területre minél több fiatal hazai mérnököt terveznek bevonni.
Ahogy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a vállalat rekordmértékű nemzetközi megállapodást kötött, melynek értelmében hazánkban kiépül egy vasútépítő gépeket karbantartó központ. Sárváry István vezérigazgató rámutatott, hogy a beruházással több tucat olyan munkahelyet teremtenek, amely a szakképzett magyar munkaerő számára itthon biztosít munkalehetőséget. Ezzel nem csupán a már az ágazatban dolgozók számára nyitnak ki egy új ajtót, hanem egyben hazai alternatívát is kínálnak a fiatal szakemberek számára.
Bővebb információt és a pályázat további feltételeit itt találják az érdeklődők.
Az eddig a kelet-magyarországi vármegyeszékhelyre érkezett és a még megvalósulásra váró fejlesztések értéke meghaladja az 1000 milliárd forintot. Többek között ennek részleteiről beszélt, valamint országszerte 10 nagy forgalmú pályaudvar magántőke bevonásával megvalósuló fejlesztési tervét is bejelentette az építési és közlekedési miniszter.
A felújított szakaszon megszűnik a sebességkorlátozás.