Szeptembertől új ütem kezdődik a Füzesabony–Debrecen vonal felújításában.
A 108-as számú Debrecen–Füzesabony vonalon zajló munkálatokban több egyidejű felújítás és karbantartás is zajlik. Amint arra a MÁV közleménye rámutat: a cél az, hogy megbízhatóbbá és versenyképesebbé tegyék a vonatközlekedést, csökkenjen a menetidő, így az új, debreceni autóipari üzemek munkavállalói és természetesen a térségben élők számára reális és vonzó alternatívát kínáljon a vasút. A Tisza-tó közelsége pedig a turizmusban is jelentős szerepet adhat a kötöttpályás közlekedésnek.
A MÁV saját forrásból is végzett karbantartási munkálatokat Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között az elmúlt időszakban. Ez idő alatt síneket cseréltek, betonaljakat javítottak, valamint vágányszabályozást végeztek és megszüntették a balmazújvárosi állomáson a felújítás során feltárt – korábban nem ismert – talajszennyezést is, amely hátráltatta a munkálatokat.
Újabb ütemhez érkezett a Füzesabony–Debrecen vonal felújítása. Az átépítés alatt álló balmazújvárosi állomáson szeptember elsején két vágányon megindulhat a forgalom, valamint befejeződött a folyamatos lezárással járó karbantartás Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között is.
Szeptember 1-jétől a rekonstrukció következő üteméig a Debrecen–Füzesabony közti vonatok esetében már csak Látókép és Balmazújváros között szállítják pótlóbusszal az utasokat.
A betétjáratok, a Debrecen, valamint Balmazújváros, Hortobágy, illetve Tiszafüred közti vonatok helyett a pótlóbuszok hosszabb, eltérő viszonylaton közlekednek.
A vasútvonalon szeptember második felében éjszakánként további változásokra kell számítani:
éjjelente nagygépes vágányszabályozást is végeznek, ehhez igazodva több Füzesabony–Egyek–Tiszafüred közötti vonat helyett is pótlóbusszal utazhatnak majd a közlekedők.
2026-tól jelentősen javulhat majd a Debrecen-Tiszafüred vonal közlekedése, ugyanis a felújítások után akár 15 perccel is csökkenhet a vonatok menetideje a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség pedig várhatóan 90 százalék fölé emelkedhet, azaz a jövő év második felétől már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet ezen a vonalon.
A Keleti pályaudvar és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vasúti létesítmények mérete meglepheti a szűkebb szakmában kevésbé járatos olvasókat.
A Gubacsi úti közúti-vasúti különszintű keresztezést három acélhídból álló műtárgy oldja meg a Déli Körvasúton; a G1 tíz darabból áll majd, míg a G3 négy darabból tevődik össze.