A tervezési feladat megközelítőleg 3 vágánykilométer hosszú vasúti vonalszakaszt érint.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben felhívást tett közzé a Dunakeszin kialakítandó vasúti rakodó tervezéséről.
A hirdetmény szerint a nyertes ajánlattevő feladata lesz a megközelítőleg összesen 3 vágánykilométer hosszú, egybefüggő vasúti vonalszakaszok (beleértve Dunakeszi-Gyártelep megállóhelyet, a villamosított vontatóvágányt és az ipari park szomszédságában vasúti rakodó kialakítását) kivitelezéséhez szükséges engedélyezési tervek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése.
A tervezett beruházás során:
A kiírás szerint Dunakeszi-Gyártelep megállóhelyen 55 centiméter magas peronokat alakítanak ki, fejlesztik az utasforgalmi létesítményeket, kiépítik az utastájékoztatást, mindemellett átalakítják a biztosítóberendezési- és távközlési rendszert, és megtervezik az újonnan létesülő rakodóvágány biztosítóberendezési- és távközlési rendszerét.
A feladat része az érintett műtárgyak építésének, átépítésének, bontásának tervezése, illetve a kapcsolódó útátjárók építésének és átépítésének tervezése.
Az ajánlatokat 2023. február 9-ig várják.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.