Az Erdély elérhetőségét is javító óriásprojekten a Strabag Rail Kft. mint konzorciumvezető dolgozott.
2023. szeptember 19-én sajtótájékoztatót tartottak a 101-es, Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása átadása kapcsán Berettyóújfaluban. A sikeres teszteléseket követően augusztus 28-ától megkezdődött a menetrend szerinti villamos vontatás a vonalon (az ütemes menetrendet decembertől vezetheti be a vasúttársaság.).
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (mint a NIF Zrt. jogutódja) beruházásában megvalósuló projekt kivitelezését a Strabag Rail Kft. (konzorciumvezető) és az R-Kord Kft. végezte el nettó 47 milliárd forint értékben. Az infrastruktúra, energia és pályamenti ellenőrző-irányító és jelző alrendszerekhez kapcsolódó tanúsítási folyamatok elvégzéséhez szükséges NoBo és DeBo megfelelőségértékelést a RailCert Hungary Kft. látta el.
Ahogy arról akkor beszámoltunk, az alapkőletételre 2020 októberében került sor.
Közel 55 kilométer hosszan történt meg a Püspökladány−Biharkeresztes vasútvonal villamosítása. A projektben a villamosításon túl átépítettek 34 kilométer hosszú vágányhálózatot, Berettyóújfaluban villamos alállomást és felsővezeték karbantartó telepet létesítettek. Akadálymentes magasperonokat, váltófűtő-, felsővezetéki energia-távvezérlő (FET) és helyi távműködtető (HETA) berendezést építettek, továbbá új, korszerű elektronikus biztosítóberendezést és utastájékoztató rendszert építettek ki, melyet a püspökladányi központi forgalomirányítási (KÖFI) központba integráltak.
Továbbá teljeskörűen megújították Báránd állomás felvételi épületét, Sáp és Biharkeresztes vasútállomások üzemi helyiségeit, Berettyóújfalu és Mezőpeterd állomásokon távközlési-, erősáramú és biztosítóberendezési (TEB) üzemi épületeket létesítettek.
Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára azt mondta, a tárca kiemelt célja a vasút fejlesztése. Hozzátette: a beruházás olyan stratégiai jellegű vasútvonalon valósult meg, amely Sárrétet a bihari térséggel, a fővárost és az ország többi részét Erdéllyel, az erdélyi városokkal köti össze.
A beruházás lehetővé teszi, hogy decembertől, a következő menetrendi évtől kezdőden „bőségesebb kiszolgálást biztosítson az ÉKM megrendelésére a MÁV-Start Zrt.”. A tervek szerint decembertől óránként fognak közlekedni a személyszállító vonatok, naponta 4-5 vonat megy majd Nagyváradra a fejlesztésnek köszönhetően − tette hozzá a helyettes államtitkár.
Vitányi István, Hajdú-Bihar vármegye 4. választókerületének országgyűlési képviselője szerint a térségben élők évszázados álma valósult meg, ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy a munka a vasútállomások, köztük a rossz állapotban lévő berettyóújfalui vasútállomás épületének korszerűsítésével folytatódik.
Bodó Sándor, Hajdú-Bihar vármegye 5. választókerületének országgyűlési képviselője hozzátette: beruházás az utasok kényelmes és biztonságos utazásának javítása mellett gazdasági és környezetvédelmi szempontból is jelentős.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.