Három héten át több szakaszon csak pótlóbusszal lehet közlekedni, mert a munkálatok már mindkét vágányt érintik.
Új fázisához érkezett a győri fővonal pályarekonstrukciója. Október 27-étől a munkálatok egyidejűleg érintik mindkét vágányt, ezért három héten keresztül, november 17-ig teljesen szünetelni fog a vonatközlekedés Biatorbágy–Szárliget, illetve Tatabánya, éjszakánként pedig Szárliget és Budaörs között – tájékoztat honlapján a MÁV Zrt. Ezeken a szakaszokon kizárólag pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása szeptember 18-én kezdődött.
Ennek előzménye, hogy a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett ún. kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése.
A tájékoztatás szerint a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják, ezenkívül hat felsővezeték-tartóoszlopot is cserélnek. A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat során 950 darab 120 méter hosszú sínszálakat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek, és mindeközben több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be.
A kivitelezést a MÁV Zrt. leányvállalata, a MÁV FKG végzi, a karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordítanak.
A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasok a www.mav.hu/egyesvonal elérésű weboldalon tudnak tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítenek részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.
Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornákon keresztül is tájékoztat a vasúttársaság.
Tájékoztatnak arról is, hogy mától a győri fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán végzett pályafelújítás miatt a tehervonatok forgalmát a Székesfehérvár-Komárom vonalra terelik, ezért ott átmenetileg személyszállító vonatok nem közlekednek, mivel az átterelt teherforgalom bizonytalanná és kiszámíthatatlanná tette volna a személyszállítás menetrendjét. 20-25 perccel hosszabb eljutási idővel kell számolni, mivel a pótlóbuszok megállási helye a legtöbb esetben távolabb esik a vasútállomásoktól, megállóhelyektől.
A tehervonatok közlekedése a Székesfehérvár-Komárom vonalon a megszokottnál nagyobb zajhatással jár majd, ez éjszaka is hallható lesz a vasútvonal menti térségekben, településrészeken - olvasható a vasúttársaság honlapján.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.