Az összesen hét villamosjárattal bíró Temesváron folyamatosak a villamoshálózat fejlesztései; ezúttal a 4-es villamos jelentős pályaszakasza újult meg.
Jelentős felújítást kapott Temesváron a 4-es villamosvonal a Cetății körút mentén – írja a Railway Prora hivatkozva az iho.hu. A 110,8 millió lej (jelenlegi árfolyam alapján 8,2 milliárd forint) értékű fejlesztés során 3,51 kilométernyi villamospálya épült át, kilenc megállót korszerűsítettek, továbbá kialakítottak 2,88 kilométernyi kerékpárutat is.
Öt új kerékpármegosztó pontot és forgalomirányítási rendszert telepítettek. A temesvári polgármester nyilatkozata szerint a partiumi város közlekedésfejlesztése európai forrásokból valósult meg.
A projekt céljai között szerepel a forgalom átlagsebességének növelése, az üzemeltetési, karbantartási és javítási költségek csökkentése, a közlekedésbiztonság, az utaskényelem és a közösségi közlekedés által érintett környezeti paraméterek javítása, valamint a személyszállítás időtartamának és költségének csökkentése.
A temesvári 4-es és 7-es villamosokon jelenleg évente összesen hat és fél millióan utaznak, a szerelvények közel 16 ezer járatot teljesítenek.
A Románia nyugati részén található városnak viszonylag fejlett a villamoshálózata, összesen hét működő villamosvonala van, amelyet folyamatosan fejlesztenek. Az önkormányzat 2019-ben a török Bozankayától vásárolt tizenhat új, alacsonypadlós villamost 33 millió euró (közel tizenkét és fél milliárd forint) értékben. A keretszerződés opcionálisan további huszonnégy jármű vásárlását is lehetővé teszi, 80 millió euróra (30 milliárd forintra) növelve a beruházás összértékét; a mennyiségből idén januárban le is hívtak tizenhét harminc méter hosszú villamost 33 millió euróért.
A T5-ös vonalat nemrégiben, hétévnyi munkálatot követően adták át, a 4-es vonal Cetății körút menti szakaszának korszerűsítése most készült el, nyár végére pedig várhatóan befejeződik a Stan Vidrighin körút menti szakasz modernizálása is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.