Részben európai uniós forrásból fog megvalósulni: 2025 januárjában megjelentetik a közbeszerzést, jövő évben a munka megkezdhető.
Magyarország kormánya arról döntött, hogy nemcsak a 471-es utat építik újjá négysávosítással, hanem a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat is - mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken a Facebook-oldalán közzétett videóüzenetben.
Kiemelte, ennek része lesz 50 kilométer vasúti pálya teljes újjáépítése, a két város közötti vasúti kapcsolat erősítése. Ez azt jelenti, hogy Debrecen területén a 471-es út és nyíregyházi vasút csomópontját úgy kell megvalósítani, hogy felüljárót kell építeni.
Felidézte, hogy van egy debreceni szakasza a 471-esnek (a Mátészalka felé kivezető Sámsoni út - a szerk.), amely négysávosításra kerül: a beruházás rövidesen befejeződik, és a vasúti átkelési pont az egyik dugó a városban.
Ezt úgy fogják átépíteni, hogy a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonal fejlesztésének részévé teszik. Ez részben európai uniós forrásból fog megvalósulni, 2025 januárjában megjelentetik a közbeszerzést, jövő évben a munka megkezdhető, hiszen rendelkeznek az összes szükséges kiviteli tervvel és engedéllyel, sőt az erőforrássokkal is - mondta Lázár János.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.